Közleményükben felidézték:
A vonat kettészakadt, az egyik kocsi kisiklott, leszakadt a felsővezeték, a sorompó oszlopai kidőltek, a biztosítóberendezés kábele, az átjáró és a pálya is megrongálódott.
Kedden a helyszínen Biber Anett, a MÁV-Volán-csoport szóvivője a baleset történéseit felidézve azt mondta:
a mozdonyvezető minden tekintetben az előírtaknak megfelelően járt el, ezen a pályaszakaszon az előírt sebesség óránként 80 kilométer, ennél azoban a szerelvény kevesebbel haladt.
A baleset mintegy százmillió forintos kárt okozott a társaságnak
- tette hozzá Biber Anett, aki szerint a baleset utáni helyreállítás akár több napot is igénybe vehet.
A műszaki mentés még tart, de
a felsővezeték áramellátását Sárospatakig visszakapcsolták, így Szerencs és Sárospatak között korlátozottan már haladhatnak a vonatok.
Tájékoztatásuk szerint a Szerencs-Sátoraljaújhely közötti személyvonatok jelenleg nem közlekednek. A Zemplén InterCity vonatok szerelvényei Budapest-Miskolc-Szerencs között közlekednek. A Zemplén InterCity vonatokhoz csatlakozva, azok menetrendjében Szerencs és Sárospatak között kétóránként ingavonat közlekedik, amely minden állomáson és megállóhelyen megáll.
Sárospatak és Sátoraljaújhely között pótlóbuszok közlekednek a Zemplén InterCity vonatok menetrendjében.
A hosszabb közúti menetidők és az átszállások miatt a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely vonalon 15-20 perccel is növekedhet az eljutási idő.