Célunk, hogy a magyar kultúra, elsősorban a magyar operett és további hungarikumok bemutatásával betekintést engedjünk hazánk értékeibe, erősítsük identitásunkat, építsük országimázsunkat és a magyarok iránt érzett rokonszenvet - írják.
Hisszük, hogy a zene megszépíti a világot, hidat képez emberek között, formálja az alkotót és a befogadót egyaránt!
- teszi hozzá a közlemény.
Céljuk hogy művészeti produkcióinkkal olyan lelki táplálékot juttassunk el a lehető legszélesebb körnek, amely felemeli, rendszeres kultúrafogyasztóvá teszi, szórakoztatja, mégis edukálja őket.
Büszkék vagyunk rá, hogy az ország legelismertebb alkotóival és művészeivel, például a Budapesti Operettszínházzal együttműködve hozzuk létre produkcióinkat, mint ahogy arra is, hogy a produkciók megálmodásától, a művészi koncepciók kidolgozásán, létrehozásán át, a marketing és PR-tevékenységtől az értékesítésig, a televíziós produkciók létrehozásáig minden folyamatot ugyanolyan precizitással és profizmussal teszünk, és ezzel az évek során számtalan alkalommal sikerült kivívnunk partnereink és a közönség elismerését itthon és külföldön egyaránt.
Vadász Dániel az Operettissima tulajdonosa és producere a Magyar Művészeti Akadémia Színházművészeti Tagozata elismerő oklevelét vehette át, a magyar kultúra, kiemelten az opera és operett műfajok területén végzett kimagasló produceri tevékenysége elismeréseként. Az oklevelet Nagy Viktor a Színházművészeti Tagozat tagozatvezetője adta át a Budavári Palotakoncerten július 23-án.
Miután 2020-ban nélkülöznünk kellett az élő koncerteket, ezért arra gondoltak a szervezők, hogy a nagyhírű, több évtizedes és több tízmillió nézőt vonzó, amerikai és kanadai múltra visszatekintő Salute to Vienna koncertsorozatot kiterjesztik Magyarországra, előkészítve ezzel a 2022-re, az Amerikai Egyesült Államok és Kanada több nagyvárosának legnívósabb hangversenytermeibe tervezett turnét is, fókuszálva az operett és ezen belül a magyar operett, mint hungarikum műfajára.
A 2021. június 29-i sajtótájékoztatón az Operettissima tulajdonosa és producere, Vadász Dániel arról beszélt, hogy az őszi pandémia kezdete előtt partnereket keresett, akiket egy műfaj és cél köt össze: a magyar operett és annak népszerűsítése.
Ebben elsődleges partnere Nacsa Olivér volt, akivel 2013-ban közösen találták ki a Budavári Palotakoncertet, az operett legrangosabb nyári ünnepét. Nacsa Olivér szerint az elmúlt nyolc évben ezekkel a rendezvényekkel sikerült a műfajt megillető magas helyre pozicionálni az operettet.
A Salute to Vienna eseményt évtizedek óta szervező Attila Glatz Concert Productions, a cég régi partnere lett még szövetséges. Ők sem tudták szokásos újévi koncertjeiket megtartani. Így hát, az immár Salute to Vienna and Budapest címre hallgató operettgálát a Pesti Vigadóban 2020. október 3-án rögzítették, a másik szövetséges, a Budapesti Operettszínház Balett- és Zenekarával, illetve szólistáival, Fischl Mónikával, Kiss Diánával, Szendy Szilvivel, Vadász Zsolttal, Erdős Attilával és Laki Péterrel, Makláry László és a főzeneigazgató, Pfeiffer Gyula vezényletével.
A legsikeresebb, legismertebb Kálmán Imre, Lehár Ferenc és Johann Strauss számok csendültek fel, nem kis örömet okozva az utolsó pillanatban még élő koncerten résztvevő magyarországi közönségnek, illetve a későbbiekben azoknak a nézőknek, akik online nézték a felvételt.
Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, ezúttal is egy cél, a legmagasabb színvonalra való törekvés vezérelte a társulatot az élő koncerten, és a tét még nagyobb volt, hiszen tudták, a tengerentúlon milliókhoz jut el ez a produkció.
A Stellar internetes platformon keresztül a Salute to Vienna – Attila Glatz Concert Productions már állandó közönségére támaszkodva 42 amerikai és 15 kanadai nagyváros koncerthelyszínének látogatói számára tette elérhetővé ezt a kulturális élményt.
Olyan nagynevű helyszínek hirdették karácsonyi-újévi programjukban a Lukin Ágnes televíziós rendező által készített streamet, mint a Winspear Centre (Edmonton), a Coral Springs Center For The Arts (Coral Springs), a State Theatre New Jersey (New Brunswick), a The Bushnell Center for the Performing Arts (Hartford), a Providence Performing Arts Center (Providence), a Van Wezel Performing Arts Hall (Sarasota), a Kimmel Center for the Performing Arts (Philadelphia), a Kravis Center for the Performing Arts (West Palm Beach), az Adrienne Arsht Center (Miami), a Roy Thomson Hall (Toronto), a Symphony Center (Chicago), a Place des Arts (Montreal), a The Music Center at Strathmore (Washington) és nem utolsó sorban a nagynevű New York-i Lincoln Center.
A koncertfelvétel olyan nagy népszerűségnek örvendett, hogy a PBS, az amerikai közszolgálati televízió is adásba helyezi az amerikai Egyesült Államok 43 államában, mintegy 300 csatornán, 2021. augusztus 14-étől, három éven át, így tehát a magyar operett főműsoridőben szerepel majd Amerikában – számolt be erről a sajtótájékoztatón Glatz Attila, az Attila Glatz Concert Productions tulajdonosa és vezetője.
A július 29-i sajtótájékoztatóra videóüzenetet küldött Maura Daly Phinney, a PBS alelnöke, kifejezve örömét, hogy újra remek operettdallamokat és egy nagyszabású gálakoncertet közvetíthetnek Budapestről.
A műsor előtt és után minden alkalommal Magyarország és a Hungarikumok hírét viszi az Operettissima és a PBS, köszönhetően a Magyar Turisztikai Ügynökség és a Hungarikum Bizottság támogatásának és kisfilmjeinek, még nagyobb népszerűséget szerezve így hazánknak.
Mindezt csak tovább erősíti az a 2022-es őszi turné, melyet az Operettissima az Attila Glatz Concert Productions-szel szervez, a Budapesti Operettszínház művészeivel, fókuszálva az operett és ezen belül a magyar operett, mint hungarikum műfajára, Johann Strauss: A denevér (melyben egy magyar csárdás az egyik sláger), Lehár Ferenc: A víg özvegy és Puskás után a legnépszerűbb magyar, Kálmán Imre: Csárdáskirálynő műveinek bemutatásával.
A 2022 őszi turné helyszínei:
Mindezeken a helyszíneken az Operettissima nem csak a magyar operettet, hanem további hungarikumokat is bemutat majd, egy kiállítás keretében: az épített környezet, az innováció, a néphagyomány és a gasztronómia népszerűsítésével betekintést engedünk hazánk értékeibe, így hódítva meg milliókat, hogy csupán érdeklődjenek vagy turistaként el is látogassanak Magyarországra.
A sajtótájékoztatón Fekete Péter kulturális államtitkár (Emberi Erőforrások Minisztériuma) kiemelte a kultúraközvetítők fontosságát, azt, hogy mennyire kiemelt szerepe van akár a Budapesti Operettszínháznak, akár az Operettissimának, hogy elvigye a nézőkhöz a magyar operettet.
Nagy István agrárminiszter, a Hungarikum Bizottság elnöke azért is támogatásáról biztosította a turnét, mert fontosnak tartja az értékeket, azokat elsősorban, melyekről mi, magyarok jutunk eszébe a külföldi látogatóknak. „Az operett ezek között kiemelkedő csillag" – mondta a miniszter.
A zene, a tánc, az életmód és a kézműves kultúra nemzeti sajátosságaink legélőbb őrzői, melyek segítenek minket abban, hogy értékeinket szem előtt tartva helyezzük el magunkat a világ nemzeteinek sorában és a nyelvi különbségeket áthidalva is képviselni tudjuk irányukba értékeinket, hagyományainkat, szokásainkat, vérmérsékletünket, ízlésvilágunkat.
A Magyar Turisztikai Ügynökség és a Hungarikum Bizottság kisfilmje itt tekinthető meg.