A lap azt írja, hogy a Blaha Lujza tér elújítása miatt a kereszteződés előtt egyetlen szűk sávba terelték össze az autósokat és a bicikliseket. A korábban
a Karácsony Gergely főpolgármester által erőszakosan a kerékpáros közlekedés felé terelt budapestiek most bonyolult manőverekre, gyakran életveszélyes evickélésre kényszerülnek
a József körút Blaha Lujza tér előtti szakaszán. A bringások biztonságos közlekedését tovább akadályozzák a Népszínház utcából a körútra kikanyarodó autók. Az új helyzettel láthatóan egyik fél sem tud mit kezdeni: hol tanácstalanul, hol káromkodva kerülgetik egymást a két- és a négykerekűek - írja tapasztalatairól a Metropol.
Hosszú halogatás után Karácsony Gergely mindent egyszerre zárt le Budapesten, ezért folyamatosan fokozódik a nyár eleje óta tartó közlekedési káosz: már
gyakran másfél-két órát kell ülniük az autósoknak reggelente a dugóban.
A biciklissáv miatt az autósok hónapok óta idegeskednek, eközben a főpolgármester az amúgy is zajló belvárosi metrófelújítás idején fogott bele a pesti alsó rakpart átépítésébe a Margit híd és az Országház között.
Több mint másfél éves huzavona után után alapos késéssel, június közepén kezdődött el Lánchíd felújítása, majd jött a Nyugati pályaudvar. A köznyelv által csak „Karácsony-káosznak" nevezett közlekedésszervezési ámokfutás legújabb lépése pedig a Blaha Lujza tér július eleji lezárása volt.
A munkákat 2022. év vége előtt biztosan nem fejezik be,
és a közeljövőben újabb és újabb forgalomkorlátozásokra kell számítani a csomópontban és környékén - foglalta össze a portál.
A Metropol azt is észrevette, hogy az útakadályok miatt a mentők sem férnek el a Blaha mellett. Hiába volt zöld a lámpa, a mentőautónak csaknem 1 percébe került, hogy átjusson a tér melletti útszakaszon.
Szálljon ki a kocsiból, és gyalogoljon!
– ezt üzente Karácsony Gergely főpolgármester, miután óriási káoszt okozott a fővárosban kaotikus intézkedéseivel, és erre egy fideszes politikus a választói nevében rákérdezett - idézte fel a Metropol. A portál megbízásából 23 847 fő megkérdezésével telefonos, reprezentatív felmérés készült a budapesti autók között. Az autósoknak egyetlen kérdésre kellett válaszolniuk: „Ön egyetért Karácsony Gergely véleményével? Ez valóban megoldást jelentene a dugóra?"
Az eredmény:
Nem: 65,09%
Igen: 34,91%