A Dávid-szobor Dubajban ezért
egy hatalmas, cilinder alakú üvegbúra mögé került, a búra díszítéseként álcázott kőtáblákat pedig úgy helyezték el, hogy a táblák egyike éppen a szobor kifogásolt részletét takarja el.
A kiállítás látogatóit nem bűvölte el a megoldás, és csalódásuknak adtak hangot. Az Expo szervezői közül egy a neve elhallgatását kérő munkatárs úgy nyilatkozott, hogy hiba volt a meztelen műalkotás bemutatása az Egyesült Arab Emírségek fővárosában.
Még az is felmerült bennünk, hogy alsónadrágot húzunk a szoborra
- vallotta be az olasz La Repubblica újságírójának a kiállítás-szervező. A nemzetközileg is elismert művészeti kritikus, az olasz Vittorio Sgarbi pedig egészen odáig ment a Dávid-szobor kiállítását bírálva, hogy azt groteszk és nevetséges megoldásnak nevezte, sőt, a művészet cenzúrázásával vádolta meg az Egyesült Arab Emírségeket.