A Piac és Profit megkérdezte a Lidl ügyfélszolgálatát, ahol felvilágosítást adtak az esetről. Elmondták,
tudnak az átverésről, jelentették is a hatóságoknak, de egyelőre nem történt intézkedés. Ezért saját internetes felületeiken igyekeznek tájékoztatni, hogy ne dőljön be senki a csalóknak.
A hatóságok passzivitása azért is megbotránkoztató, mert
a csalók több törvényt is megszegnek. Egyrészt több mint 10 ezer forintot csalnak ki fejenként áldozataiktól, másrészt jogosulatlanul használják egy cég védett logóját, harmadrészt megsértik a szerencsejáték szervezésének tilalmáról szóló törvényt.
A kiberbűnözők ugyanis az egészet egyfajta nyereményjátékként állítják be az átverés egyik szakaszában.
A csalók számtalan Lidl kamuoldalt hoztak létre, ezért érdemes résen lennie az internetes felhasználóknak. Az alábbi szöveggel szoktak próbálkozni:
Minden új vásárló részt vesz a bemutatott kampánytermék nyereményhúzásán. Ha Ön a szerencsés nyertes, közvetlenül e-mailben vesszük fel a kapcsolatot Önnel. Ehhez a különleges ajánlathoz tartozik egy partneri előfizetési szolgáltatás 3-napos kipróbálása, amelyet követően az előfizetési díj (26.5 EUR per 14 nap) automatikusan levonásra kerül a bankkártyájáról. Ha bármilyen okból nem elégedett a szolgáltatással, a fiókját 3 napon belül megszüntetheti. A szolgáltatás 14 naponként megújításra kerül, míg meg nem szünteti. Ez a kampány 2021. december 31-én jár le. Ha anélkül szeretnél résztvenni, hogy feliratkoznál a musicgosh termék 3-napos kipróbálására, kérjük, írj e-mailt a prizedraw@coolingcola.com címre
A csalók érdeke a fejenkénti 10 ezer forintos haszon mellett az adathalászat is lehet,
a személyes adatok és a bankkártya információk ugyanis együtt további visszélésekre adnak lehetőséget - írja a mfor.hu.