Tanuláskutató intézet alakult a Matthias Corvinus Collegiumban

ORBÁN Balázs MCC
Budapest, 2021. december 7. Orbán Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) kuratóriumának elnöke az MCC "Négyzetre emeljük a tehetséget" című, az intézet megalakulása alkalmából tartott tanácskozáson 2021. december 7-én. Tanuláskutató intézetet hozott létre a Matthias Corvinus Collegium - jelentette be Orbán Balázs. MTI/Koszticsák Szilárd
Vágólapra másolva!
Tanuláskutató intézetet hozott létre a Matthias Corvinus Collegium (MCC) - jelentette be a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára, az MCC kuratóriumának elnöke az intézet megalakulása alkalmából tartott tanácskozáson kedden Budapesten.
Vágólapra másolva!

Orbán Balázs hangsúlyozta:

Orbán Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára, a Mathias Corvinus Collegium (MCC) kuratóriumának elnöke az MCC "Négyzetre emeljük a tehetséget" című, az intézet megalakulása alkalmából tartott tanácskozáson december 7-én Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd

Reményei szerint az MCC-ben olyan tudást halmoznak fel a következő időszakban, amelynek eredményeként Magyarország tudásalapú országgá képes válni - tette hozzá a politikus.

Magyarország nem engedheti meg magának, hogy ne jó irányba induljon el

Azt mondta: a 21. században a magyarság számára kulcskérdés, mit, hogyan tanítanak az ifjúságnak és kik adják át ezt a tudást. Miként lesznek a felnövekvő nemzedékek egyszerre patrióta magyarok és világpolgárok, hogyan alkalmazkodnak a változó világhoz - sorolta.

Ebben a helyzetben - folytatta - az MCC-ben speciális gondolkodással közelítenek az oktatáshoz:

a kollégiumban azoknál a tartalmaknál kezdődik az oktatás, amelyeknél véget ér a köz- és a felsőoktatás.

Az oktatás annál is inkább stratégiai kérdés, mivel egy döntés hosszú évtizedekre meghatározza a terület minőségét - mondta a kuratóriumi elnök.

Példaként említette, hogy miközben korábban mintaként emlegették a finn oktatási modellt, a 15 éves tanulók alkalmazott matematikai műveltségét, alkalmazott természettudományi műveltségét és szövegértését vizsgáló PISA-felmérések eredményei miatt ma már sokan a finn oktatási modell kifulladásáról beszélnek.

Magyarország nem engedheti meg magának, hogy ne jó irányba induljon el, ebben kíván a magyar közoktatás és felsőoktatás segítségére lenni az MCC - fűzte hozzá.

Arra törekednek, hogy a világban ne legyen olyan "tudásmorzsa" az oktatásban, amely az MCC-ben nem áll rendelkezésre - mondta Orbán Balázs.

Eljött az ideje a legkorszerűbb oktatási módszertanok kidolgozásának

Setényi János, az intézet vezetője arról szólt: a kiskamaszoktól a posztdoktori felnőttekig jelenleg már

3700 fiatal tehetséget gondoznak az MCC-ben,

és ez is indokolta az intézet létrehozását.

Vagyis eljött az ideje a legkorszerűbb oktatási módszertanok kidolgozásának - mondta.

Ugyancsak el szeretnék érni, hogy a magyar elit megítélésében növekedjen a pedagógia alacsony presztízse. Ugyanis világszerte, különösen az angolszász világban a pedagógia és az oktatás magas presztízsű tevékenység - magyarázta.

Az intézet portfóliójában olyan kutatási projektek is szerepelnek, mint például a Kárpát-medencei kompetenciatérkép elkészítése. Ez azt tartalmazza majd, hogy a magyarság milyen tudásközpontokat működtet a Kárpát-medencében és ezek miként kapcsolódhatnak egymáshoz, miként működhetnek együtt, hálózatot alkotva - ismertette Setényi János.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!