Hétfőn kezdődött a Blaha Lujza tér felújítása, ezért 10-12 hétig komolyabb forgalomkorlátozásra kell számítani a közlekedési csomópontban. Nemcsak az autósok, de a tömegközlekedéssel utazók is jóval hosszabb menetidőre számíthatnak.
A Rákóczi út környéke egyébként is zsúfolt útszakasza a fővárosnak. Az itt közlekedők minden irányból sávszűkítésre kell, hogy számítsanak, amikor a Blaha Lujza téri csomóponthoz közelednek.
A Rákóczi úton a Keleti pályaudvar irányából araszolnak az autósok, de a Nagykörúton is változások vannak.
A Nyugati pályaudvar felől érkezők nem tudnak jobbra kanyarodni az Astoria irányába, de a József körút felől érkezők is sávlezárásokkal találkoznak. A tömegközlekedésben is menetidő-növekedésre lehet számítani. A tér felújítása miatt áthelyezték a buszmegállókat is.
A következő hetekben sem várható, hogy a fővárosi autós közlekedésben javulás történik, mivel a nagy felújításokat mindig nyáron kell végrehajtani, de tény, hogy most több hasonló munka is egy időben zajlik - mondta Dorner Lajos az Origónak. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület vezetője szerint mindennek az egyik oka, hogy
a mostani városvezetés a kezdetekben nem látta át a beruházási helyzetet, sok idő elment áttervezésekkel és a közbeszerzésekkel, így a több évre tervezett munkák összecsúsztak.
Dorner úgy látja, csak az autók számának csökkentése jelenthet kiutat, ehhez pedig jelentősen emelni kell a közösségi közlekedés presztízsét. A belvárosi utak szűkek, ezért az autók számára bizonyosan nem lesz több hely.
Aki teheti, mindenképpen a közösségi közlekedést válassza, akinek pedig nincs ott dolga, kerülje el a belvárost.
A szakember járható útnak nevezte azt a megoldást, hogy különítsék el a kényelmi és a munkavégzés céljából történő autózást.
A javítások, anyag- és áruszállítás céljából a belvárosba autózók, akik a munkavégzést számlával tudják igazolni, kaphassanak kedvezményeket például a parkolás díjából, akik viszont csak kényelmi okokból autóznak, azok essenek korlátozások alá.
Ahogy arról korábban írtunk, a városban a felújítások mellett az útfestések is komoly gondot okoznak. Olyannyira, hogy még péntek este 11 órakor is dugó volt Budapest belvárosában, az Andrássy út elején. Ezek az értelmezhetetlen útfestések és sávterelések is növelik a káoszt.
A Soroksári úton a Dandár utcánál például hirtelen két sárga x állítja meg az arra autózókat. Bár a KRESZ szerint helyesen van felfestve a változás, hosszú ideig tart kitalálni, hogy mit jelölnek az ideiglenes felfestések. A sárgával jelölt sávterelés mellett rengeteg mellékszál tereli el a figyelmet, amit az útvonalat nem ismerő autós számára időbe telik értelmezni. Tovább nehezíti az értelmezést, hogy az eredeti festék félig le van kopva, és nem látszik világosan az sem, hogy mi az, amit érvénytelenít a sárga kihúzás.
A Rákóczi hídnál is hatalmas a káosz. A Dombóvári utcai felhajtóról érkezve egyszer csak mindkét sávban sárga jelzések és nyilacskák vannak. A bal oldali jobbra küld, a jobb oldali meg balra. A jelzések hosszas értelmezése után derül ki csak, hogy merre kell menni, illetve a terelő tábla nyújt némi támpontot az arra közlekedőknek. Tovább hajtva, pár méterrel odébb a híd alatt megszűnő és új sárga felfestések között találjuk magunkat, aztán megszűnik a sárga jelzés, és a fantáziánkra van bízva, hogy merre is menjünk.
A IX. kerületben, a Vágóhíd utcából nehéz a kihajtás az Üllői útra. Megszűnt a jobbra kanyarodó sáv, ezért az egyik balra kanyarodóból jobbra kanyarodó sávot csináltak. A sárga felfestést sokan figyelmen kívül hagyják, ami nemcsak dugókat okoz, hanem balesetveszélyes is.
Miközben a főváros hetek óta az elviselhetetlen dugóktól szenved, a Lánchíd és a pesti rakpart után a Blaha Lujza téri a harmadik nagy felújítás egy időben Budapest belvárosában.
Június elején elkezdték a pesti alsó rakpart átépítését, a munka hatalmas dugókkal indult. Egyelőre a Margit híd és a Lánchíd közötti szakasz újul meg, itt teljes zárással számolhatnak az autósok hónapokig.
A lezárás szinte az egész város forgalmán meglátszik, torlódások, dugók vannak a főbb útvonalakon. Az alsó rakpartot észak felől a Margit híd északi felhajtójánál, déli irányból pedig az Eötvös térnél lehet elhagyni. A lezárás várhatóan 2022. június 30-ig tart majd.
Mivel a legtöbb lezárás egészen 2022 nyaráig tart, kérdés, mi lesz szeptembertől, amikor elindul az iskola, és vége a nyári szünetnek.
Ugyanis a nyári hónapokban lényegesebb gyengébb a forgalom az év többi részéhez képest.
A Lánchíd felújítását június 16-án kezdték meg, a közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogos járdák azonban a munkák 2023-as befejezéséig munkaterületek maradnak – írta a Híradó.hu.
A Hegyalja úton buszsávot létesítettek a BAH-csomóponttól a Döbrentei térig. Újrahangolták a Hegyalja úton működő közlekedési lámpákat, és átalakították a forgalmi sávokat a Döbrentei térnél. Jobbra kanyarodni kizárólag a buszsávba való besorolás után lehet. A buszsávot taxival és motorral is lehet használni.
Új körforgalmat alakítottak ki a Clark Ádám téren, a Széchenyi István téren csak egy sáv járható.
Az Alagút utcából az Attila útnál mindkét irányból lehet balra kanyarodni. Az Attila útról a Mészáros utca irányába a két belső sávból lehet balra fordulni.
A budai rakparton kerékpározók számára egy alternatív útvonalat jelöltek ki a Batthyány tér (Vám utca) és a Döbrentei tér között. Az észak felől érkezőknek a Bem rakpart–Vám utca–Fő utca–Clark Ádám tér–Lánchíd utca–Döbrentei utca–Döbreneti tér útvonalon lesz lehetőség kerülni. A dél felől érkezőknek a Döbrentei tér–Lánchíd utca–Clark Ádám tér–Fő utca–Jégverem utca–Bem rakpart útvonal az ajánlott.
Lezárták a Lánchíd pesti és budai oldalán a gyalogos-aluljárót is.
Ahogy a napokban az Origo beszámolt róla, Karácsonyék tétlenül szemlélik a fővárosi közlekedés teljes összeomlását. Több erősen egészségkárosító anyag koncentrációja is nőtt Budapesten az elmúlt évekhez viszonyítva, ami összefüggésben állhat azzal, hogy a Karácsony-féle városvezetés több, útlezárásokkal is járó nagyobb beruházást indított egymással párhuzamosan, s még az ideiglenesnek mondott kerékpársávot sem adták vissza a körúti forgalomnak.
A fővárosi közlekedés teljes tönkretétele mellett egyre több gyanús beszerzés is jellemzi Karácsony Gergely főpolgármesteri tevékenységét. Gyurcsány emberének legújabb botránya, hogy a főváros olyan 30 éves villamosokat szerezne be, amelyeket klimatizálni sem lehet. Az utóbbi azért érdekes fordulat, mert Karácsonyék 2019-ben még azzal kampányoltak, hogy klimatizálni kell a 3-as metró szerelvényeit. A főváros baloldali vezetésének a botrányos beszerzések mellett arra azért volt ideje, hogy több százmilliós jutalmakat osztogasson magának.