Az Üllői úti híd alja és oldala is több helyen meg van repedve, és táblák hívják fel a figyelmet az omlásveszélyre. Január elejétől
a hidat lezárták a buszok és minden 12 tonnánál nehezebb jármű elől, a biztonságos használat érdekében.
Ez a döntés az Üllői úton közlekedő 100E reptéri buszt is érinti, aminek ezért kerülnie kell a Népligeten át, így a menetideje is megnőtt. Az Origo fotóriportere készített galériát Karácsony Gergelyék életveszélyes állapotban hagyott hídjáról.
A Budapesti Közlekedési Központ a Világgazdaság kérdésére korábban azt írta: „a hídvizsgálati jelentés szerint a Népligeti felüljáró használata teljesen biztonságos az ott közlekedő forgalom számára", de
a műszakilag rossz állapot felhívja a figyelmet arra, hogy rövid időn belül komolyabb beavatkozásokra lesz szükség annak érdekében, hogy a hídon továbbra is biztonságosan lehessen közlekedni.
A Metropol megpróbált részleteket megtudni, de a BKK válaszából kiderült:
a belátható közeljövőben egyelőre nem terveznek felújítást.
„2022. év során a hídgerendák célvizsgálatával, valamint további szükséges egyéb vizsgálatokkal tervezzük megállapítani a híd pontos műszaki állapotát. A szükséges beavatkozások fajtáját, mértékét és időigényét csak a vizsgálatok eredményének ismeretében lehet meghatározni" - írták a lapnak.
A legjobb megoldás a felújítás lenne. Korábbi lapinformációk szerint a BKK már 2014-ben közölte, hogy a rekonstrukció szerepel a hídfelújítási programjában. A tervek megvannak, mégsem történt semmi. Egy ideig arra hivatkoztak, hogy a 3-as metró felújítása miatt nem kezdik bele, de ezen a szakaszon 2020 októbere óta kész a metrófelújítás
Ha kiderül, hogy a felüljáró már menthetetlen, az is megtörténhet, hogy muszáj lesz elbontani.
A felüljáró lezárása mellett a teljes lebontás lehetősége is szóba került, derült ki korábban a Világgazdaság cikkéből.
Ha Karácsony Gergelyék lezárnák a népligeti felüljárót, borzasztó dugókra kell majd számítani, a városban fokozódhat a közlekedési káosz. A Metropol számításai szerint a gigantikus dugók 12 óra alatt pedig több mint 16 ezer járművet érintenének. Ha lebontanák a felüljárót, ez a rengeteg autó mind a Könyves Kálmán körút-Hungária körút körgyűrűjén tenne kerülőt, ami brutális torlódásokhoz vezetne.
A kormány segítségként fel akarja építeni a tehermentesítő Galvani-hidat, de sajnos Karácsony Gergelyék ezt évek óta hátráltatják. Hol azt mondják, nem is kell, hol azt, hogy más nyomvonalra – pedig már idén indulhatna az építkezés, és napi 50 ezer autót le lehetne venni a belvárosi hidakról. Nem beszélve arról, hogy egyéb forgalomcsillapító megoldásokat is lehetővé tenne, mint például a Pesti alsó rakpart lezárása, de a Rákóczi hidat is tehermentesítené - jegyezte meg a lap.