Az eset 2019. szeptember 6-án reggel történt, amikor a vádlott férfi az 51-es főúton egy munkagépet vezetett, amelynek elején egy rakodóvilla volt. Nappali, jó látási és időjárási körülmények voltak.
A Kalocsa felé közlekedő férfi egy kereszteződéshez ért, ahol a főút a szemből közlekedők számára kialakított kanyarodó sáv miatt kiszélesedik. Itt elkezdett nagy ívben balra kanyarodni, de nem győződött meg arról, hogy a másik vádlott egy személyautóval elkezdte őt előzni. A személygépkocsit vezető nő az „Előzni tilos" jelzőtábla és útburkolati jelek ellenére kezdett bele a szabálytalan manőverbe.
A személyautót vezető nő észlelte a munkagép kanyarodását, ezért hirtelen balra kormányozta az autót, de még így sem sikerült elkerülnie a balesetet, és
mintegy 80-85 km/h sebességgel a munkagép rakodóvillájának ütközött. Az ütközés után a személyautó a bal oldali útpadkán, 180 fokban elfordulva állt meg.
Az ütközésben a jobb oldali első ülésen utazó nő – akinek a biztonsági öve nem volt becsatolva – olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy folyamatos kórházi kezelése ellenére egy évvel később meghalt.
A Kecskeméti Járási Ügyészség halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt vádat emelt a munkagépet vezető férfi és a személyautó sofőrje ellen is, ugyanis
mindketten megszegték a KRESZ szabályait.
A munkagép sofőrje a párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor kezdhette volna meg, ha előtte meggyőződött volna arról, hogy járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg. A személyautót vezető nő pedig a jelzőtábla és az útburkolati jelek ellenére előzni kezdett.
A Bács-Kiskun Megyei Főügyészség tájékoztatása szerint a büntetlen előéletű vádlottakat a járási ügyészség
halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolja,
és felfüggesztett fogház, valamint közúti járművezetéstől eltiltás kiszabását indítványozta velük szemben. A vádlottak bűnösségéről a Kalocsai Járásbíróság fog dönteni.