A Mandiner cikkének megjelenéséig már
közel 50 millió forintot tapsolt el közösségi oldalával kapcsolatos hirdetésekre Gyurcsány Ferenc jelöltje, Márki-Zay Péter
– derül ki a Facebook hirdetéstárából.
A politikus költéseit elemezve felmerül a kérdés, hogy miből finanszírozta közösségi médiás kampányát.
A hétfőn leadott vagyonnyilatkozata szerint ugyanis Márki-Zaynak nem futja arra, hogy 50 milliót költsön a Facebookon.
A baloldali jelölt ennek ellenére a Mandiner cikkének megjelenéséig már
közel 50 millió forintot (csak az elmúlt hét napban közel 10 millió forintot) hirdetett el a Facebook hirdetéstára szerint.
A Facebook-hirdetések Márki-Zay nevén futnak, azonban a szabályok szerint lehet, hogy nem ő a hirdető, viszont akkor nem tudni, hogy kicsoda. A hirdetési felületéből az derül ki, hogy az oldal egyik kezelője Németországban tartózkodik, egy másik az Egyesült Királyságban, a többiek Magyarországon.
Márki-Zay Péter 2020–2021. novemberi kampányelszámolását azonban a Mandiner cikkének írásakor nem lehetett még megtekinteni a weboldalán. Amikor rákattint az érdeklődő a „2020–2021. november" (avagy a Gyurcsány-show kampányát magába foglaló időszak) linkjére a „Kampányelszámolások" menüpontban, ez a kép fogadja:
Emlékeztetőül:
korábban Márki-Zay Péter kamerák előtt beszélt arról, hogy borítékban kapja a kampánypénzt.
Az erről készült felvétel alább tekinthető meg: