Orbán Balázs, aki a Mathias Corvinus Collegium (MCC) kuratóriumának elnöke is, az MCC Budapest Summit elnevezésű kétnapos konferencia megnyitóján a Moszkva tér című filmet felidézve úgy fogalmazott, hogy a marxista oktatás nem százszázalékos valóságtartalmú.
A kommunizmus négy évtizede alatt nemcsak a humántudományokban volt jelen az ideológiai oktatás, hanem a földrajzban, fizikában, matematikában is
- mondta az államtitkár.
Orbán Balázs hangoztatta, hogy amikor harminc éve visszaszereztük a szabadságunkat, akkor ezzel a rossz gyakorlattal is le akartunk számolni és visszatérni ahhoz a világhoz, amely a vélemények, nézetek, tudományos elméletek, gazdasági vállalkozások szabad versenyére épül. Az államtitkár az - újmarxista, újbaloldali - úgynevezett woke-ideológiára utalva hangsúlyozta, hogy a kiharcolt szabadság újra veszélyben van.
Kiemelte, a kereszténység és a felvilágosodás vívmányai, a nemzet fontossága és a család tisztelete tették sikeressé civilizációnkat, és ezeket az értékeket a szülők szövetségben az iskolával adták át gyerekeiknek generációról generációra.
Orbán Balázs úgy véli, hogy az egyes nyugati intézményeket olyan progresszív-szélsőliberális gondolkodás ejtette foglyul, amely tartalmában és módszereiben nagyon hasonló a mögöttünk hagyott időszak nem jó emlékű képeihez.
Akkor osztályharc volt, most a rasszok harca van, egykor a történelem az elnyomók és az elnyomottak története volt, ma a nemek harcának története, egykor a vörös zászlót kellett magasba emelni, ma a szivárványos zászló lobog a mozgalmárok kezében
- mondta, hozzátéve, hogy ennek nevében a másképpen gondolkodókat ellehetetlenítik és megbélyegzik.
A kormánypárti politikus szavai szerint a tanulság ismét a régi, nem várhatjuk mástól a megoldást, "nekünk, magyaroknak kell kitalálnunk, hogy merre van az előre és nem hátra".
Közölte, hogy ha mi, magyarok nem adunk választ arra, hogy milyen értékek mentén neveljük a gyerekeinket akkor mások teszik meg helyettünk.
Az átvehető minták nem éppen kecsegtetőek
- értékelt. Orbán Balázs a tehetséggondozás fontosságára kitérve hitet tett amellett, hogy mivel mi, magyarok kevesen vagyunk, mindenkiből a lehető legtöbbet kell tudnunk kihozni.
A tehetséggondozás, az egyéni hang megtalálása, a kibontakoztatás képessége nekünk nemzetstratégiai kérdés
- mutatott rá.
Az MCC konferenciájának céljának az arról való diskurzust nevezte, hogy miként őrizhető meg a szülők és az iskola szövetsége és érdekazonossága, hogy mi a helyes és helytelen, értékes és értéktelen, illetve, miként tanítsanak érdemben kritikai gondolkodást.
Nincs ma ennél fontosabb kérdés Magyarország jövője szempontjából
- emelte ki.
Az államtitkár szerint meg kell gyermekeinket tanítani arra, hogy gondolkodásukban legyenek önállóak, alkotómunkában kreatívak, vitában felkészültek, ami csak akkor lehetséges, ha ők nem elvetik, eltörlik, hanem szívből magukénak vallják a nyugati keresztény civilizációs és a sajátos magyar alapértékeket.
Orbán Balázs ezen a ponton azt hangsúlyozta, hogy Magyarország ezeket az értékeket alkotmányosan is védi, továbbá azt is, hogy a gyermekeknek joguk van a megfelelő testi, szellemi, erkölcsi fejlődéshez szükséges védelemre és gondoskodásra, és a szülőknek joguk van megválasztani a gyermekeknek adandó nevelést.
Jelezte továbbá, hogy az országgyűlési választásokkal egy időben a gyermekvédelmi népszavazás keretében erről is megkérdezik a magyarokat, ahogy tették azt korábban a migrációval kapcsolatban.
Magyarország az egyetlen olyan nyugati ország, ahol ezekről a kérdésekről (.) valóban megkérdezték az embereket
- mondta.
Szalai Zoltán, az MCC főigazgatója köszöntőjében arról beszélt, hogy a zsidó-keresztény értékek, gyökerek megőrzése az oktatás egyik legfontosabb feladata.
Álláspontja szerint új szintet lépett a "woke-nyomulás", amely megszállta az egyetemek világát és nyugaton mára fősodorrá vált. Szalai Zoltán azt is fontosnak nevezte, hogy az oktatás egyik értéke legyen a nemzeti identitás megerősítése. Hozzátette, hogy az MCC 25 éve ezen értékek mellett küzd; olyan diákokat kívánnak nevelni, akik patrióta gondolkodásukkal képesek tenni a nemzetükért, ugyanakkor nemzetközi kitekintésük van és nyitottak a világra. Programjaikat 10 éves kortól a doktori képzés végéig kínálják diákjainak, jelenleg a régió 23 pontján 5300 diákot képeznek. A következő öt év terveiről szólja elmondta, hogy 35 településen szeretnének képzéseket indítani és a hallgatói létszámot pedig szeretnék 10 ezerre emelni.