Gulyás Gergely közölte, a kormány kitart a benzinárstop mellett. A kormány korábban bevezette a négy árstopot, és a cél az volt, hogy az energiaárak emelkedésétől a lehető legjobban meg tudják kímélni az embereket. Európa több országában több mint 200 forinttal drágább a benzinár.
Valótlan hír volt, hogy az üzemanyaellátás veszélyben lenne, vagy a kormány nem ragaszkodik az árstophoz.
A kormány döntött arról, hogy a 7,5 tonna feletti gépjárművek, és a 3,5 tonna feletti külföldi gépjárművek csak a nagy nyomású kutakon tankolhatnak piaci áron. Egy kivétel van: a mezőgazdasági erőgépek továbbra is a 480 forintos áron vásárolhatnak.
A kormány 20 forinttal csökkenti az üzemanyagok jövedéki adóját - mondta a miniszter. A kormány utasította a rendőrséget, hogy rémhírterjesztés miatt indítson eljárást azokkal szemben, akik valótlan információkat közölnek az üzemanyagellátás leállásáról. A rendelet 10 órakor már hatályba is lépett.
Hernádi Zsolt, a Mol-vezérigazgatója arról beszélt, hogy van elegendő finomítói kapacitás, és biztosított a megfelelő ellátás. Az utóbbi időben drasztikusan megnőtt a töltőállomások forgalma - tette hozzá. Volt arra is példa, hogy nejlonzacskóba tankoltak üzemanyagot - mondta Hernádi.
A mi feladatunk az ellátásbiztonság garantálása - mondta.
Hernádi Zsolt arról is beszélt, hogy körülbelül a megnövekedett forgalom 20 százaléka a benzinturizmusból származott.
Nagyjából 10 százalék volt a pánikvásárlás - tette hozzá. Egy átlagos napon 5 millió liter üzemanyagot értékesítenek, és 8 millió litert adnak át a nagyfogyasztóknak. Mindemellett 5 millió litert exportálnak. Százhalombattán nagyjából 20 millió litert tudnak készíteni.
Majdnem 15 millió liter fogyott az elmúlt napokban, és ezt logisztikailag nem lehetett megoldani, üzemanyag van elegendő. Éppen ezért kellett közbelépni - mondta a vezérigazgató.
A teher-és haszongépjárműveknek vissza kell térnie a nagykereskedelmi helyekre, vagy a nagynyomású kútfejekhez - ismertette Hernádi. Az utóbbi helyeken egy piaci ár fog érvényesülni - tette hozzá. A töltőállomások nem szolgálhatnak ki normál kútfejeknél 3,5 tonnánál nagyobb külföldi, és 7,5 tonnánál nagyobb hazai járműveket. Ha továbbra is növekszik a visszaélésszerű-használat és benzinturizmus, akkor elképzelhető, hogy további intézkedések kellenek - mondta Hernádi Zsolt.