2020-ban, a Trianoni békediktátum aláírásának centenáriumi évében Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház főigazgatója indította útjára az Összetartozunk című programsorozatot, amely során az operett, mint a legnépszerűbb hungarikum hivatott kulturális hidat képezni az anyaország és elcsatolt területei között. A magyar nemzet egésze messze túlnyúlik az országhatárokon, közösségének egyben tartása közös feladatunk és örökségünk. A kulturális örökségvédelem aranytartaléka a határon túli magyarság, eszköze a nemzeti kulturális intézményrendszer.
A teátrum vezetője elmondta: a Budapesti Operettszínház 2020-ban tervezte, hogy meglátogatja a nemzettestvéreket, és kulturális örökségünk egyik szerves, még mindig élő és virágzó elemével, a magyar operettel mondja ki, énekli meg, táncolja el, hogy összetartozunk.
„A nemzeti kulturális örökségünk az az erő, amely megtart és összetart bennünket. Sajnos a vírusjárvány nem tette lehetővé, hogy a centenárium évében tegyünk eleget vállalt kötelezettségünknek, de ami késik, nem múlik elve alapján most itt vagyunk." – fogalmazott nyitóbeszédében az erdélyi származású Kiss-B. Atilla főigazgató, aki Marosvásárhelyen a városhoz fűződő személyes, Sepsiszentgyörgyön pedig személyes és szakmai kötődéséről is beszélt.
A gálaest folyamán a magyar operettirodalom legnépszerűbb szerzőinek, mint pl. Kálmán Imre, Lehár Ferenc, Huszka Jenő, Kacsóh Pongrácz örökzöldjei (Te rongyos élet, Odette belépője, Szép vagy Erdély ország, Szép város Kolozsvár, Szív duett, Vágyom egy nő után, Bordal, Mi kell a férfiaknak?, Szép a huszár, Hej, cigány, stb.) csendülnek fel a Budapesti Operettszínház szólistái: Fischl Mónika, Kiss Diána, Dancs Annamari, Bojtos Luca, Dolhai Attila, Vadász Zsolt, Peller Károly és Laki Péter előadásában. Közreműködött a Budapesti Operettszínház Énekkara, Balettkara, valamint Zenekara. Az est karnagya Pfeiffer Gyula, a teátrum főzeneigazgatója, koreográfusa Lénárt Gábor, szerkesztő-rendezője, Bori Tamás, háziasszonya a színház sajtófőnöke, Szabó Anett volt.
„A színpadon egy különös technikai megoldást igénylő vizuális látványvilág vonzza be a nézőt, és emeli a dalszövegek mondanivalóját." – fogalmazott az est szerkesztő-rendezője, Bori Tamás, kihangsúlyozva a közös kultúra, a közös nyelv összekötő szerepét az anyaország és a külhoni magyarság között. „Bárhol is vagyunk magyarok, fontos, hogy tisztességgel legyünk magyarok. Nekünk, művészeknek nem árkokat kell ásnunk, nekünk hidakat kell építenünk." – foglalta össze a gála címének lényegét a rendező.
A Budapesti Operettszínház főzeneigazgatója, egyben a gálaest karnagya, Pfeiffer Gyula legfontosabb vezérelve minden esetben a szerzői szándék kottahű megjelenítése. „Az Összetartozunk gála elnevezése és célja volt a gálarepertoár összeállításának legfontosabb iránymutatója. A magyar operettirodalom legnépszerűbb szerzőinek a magyar lelkületet, a magyar virtust és virtuozitást leginkább megjelenítő darabjaiból válogattunk." – árulta el a főzeneigazgató.
A színpadi műsor hangulatát és pazar látványvilágát Somfai Péter műszaki igazgató és Bori Tamás rendező munkája, egy különleges vizuális élményt biztosító ledfalrendszer emelte, amely által a zenekar, énekkar és a műsor szereplői a látványvilág egységes részévé váltak. Az est világítástervezője Bodor Ákos volt. A vizuális megjelenítés másik sarokkövét a gála eszmeiségét, nemzeti jellegét hangsúlyozó, látványos jelmezek adták. A színpadi megjelenést Jenei Petra jelmeztárvezető, a gála színpadi látványfelőse által összeállított 250 darab öltözet tette impozánssá.
Az esemény társszervezői és partnerei a Marosvásárhelyért Egyesület (Vásárhelyi Forgatag) és a Kónya Ádám Művelődési Ház, Marosvásárhely és Sepsiszentgyörgy Önkormányzata, valamint a Sepsi ReKreatív Rt. és a Sepsi SIC kosárlabda klub, az Alfa Sounds hang-, fény-, színpad- és rendezvénytechnika, produkciós menedzserei Szilágyi Fruzsina és Dancs Zsolt voltak.
Az Összetartozunk programsorozat nyáron Kolozsváron, ősszel Pozsonyban folytatódik.