A vádirat szerint egy fiatal mozdonyvezető 2021 augusztusában egy 40 vagonból álló, 583 méter hosszú tehervonattal közlekedett Budapest felől Hegyeshalom felé. Győr állomáson a II. számú vágányon haladt 90 km/órás sebességgel, amikor a kijárati jelzőn sárga jelzést kapott, ami azt jelentette, hogy a következő jelző vörös jelzést fog adni és neki előtte meg kell állnia.
Erre azért volt szükség, hogy a tehervonat elengedje az állomásról Hegyeshalom irányába akkor induló személyvonatot, melyen körülbelül 36 utas utazott.
A tehervonat vezetője a jelzés ellenére nem kezdett el fékezni, amit a vonatbefolyásoló rendszer észlelt, és önműködően kényszerfékezett. Ennek köszönhetően a vonat 91 km/h sebességről 630 méter fékúton állt meg,
400 méterrel "túlhaladva" azon a jelzőn, amely előtt meg kellett volna állnia.
Eközben a személyvonat is elindult és nagyjából 38 km/h sebességre gyorsult, amikor a vezetője észrevette a mellette nagy sebességgel elhaladó tehervonatot. Azt is látta, hogy a váltók a személyvonatot a tehervonat vágányára terelik, ezért gyorsfékezett.
A személyvonat a tehervonattól 149 méterre állt meg.
Az eset során ugyan senki sem sérült meg, de a vonatközlekedés teljes helyreállítása öt órát vett igénybe, melynek során több vonat nem tudott elindulni, több pedig késett.
A mozdonyvezető ellen az ügyészség a vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt emelt vádat, és indítványozta, hogy a bíróság pénzbüntetésre ítélje.
Az ügyben a Győri Rendőrkapitányság munkatársai nyomoztak. Ítéletet pedig első fokon várhatóan a Győri Járásbíróságon hoznak majd a fiatal mozdonyvezetővel kapcsolatban.