A jubileumi, immár tizedik divathét megrendezésével a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) szeretné erősíteni Budapest régiós divatipari főváros szerepét – mondta el a rendezvény csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján az MDDÜ vezérigazgatója, Jakab Zsófia.
A divathetet augusztus 29. és szeptember 4. között rendezik meg, ahol harminc kiegészítő programmal várják az érdeklődőket.
Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ vezérigazgató-helyettese felidézte, hogy a Budapest Central European Fashion Week eddigi kilenc szezonjában
összesen 179 catwalk show-t és 163 kísérőrendezvényt tartottak meg, ezeken 130 magyar és régiós tervező mutatkozhatott be több mint 18 ezres közönség előtt.
Forintos-Szűcs kiemelte, hogy a szomszédunkban dúló háború miatt a divathéten kiemelt figyelmet kapnak az ukrajnai divattervezők, akiknek régóta követik a munkáját.
A Vogue magazin ukrán kiadásának főszerkesztője is sokszor tartózkodik Magyarországon, nagyon jó viszonyt ápolunk vele
– nyilatkozta a vezérigazgató-helyettes a Mediaworks Hírcentrumának. Hozzátette: mivel állandó a kommunikáció a felek között, így szinte természetes volt, hogy ebben a nehéz helyzetben több megjelenéssel segítik az ukrán divatipari szakembereket.
Az MDDÜ vezérigazgató-helyettese kérdésünkre elárulta, hogy az ukrán divatipar azzal szembesült, hogy legnagyobb részt ki kellett szervezniük külföldre a gyártást, amelyben az MDDÜ szintén próbál segítséget nyújtani. Ez azt jelenti, hogy vagy a magyar varrodák és az ukrán szakemberek közötti kapcsolatfelvételben segítenek, vagy akár ukrán varrónőket is alkalmazhatnak a hazai varrodákban. A
nehéz helyzet ellenére a tervezők alkotnak, dolgoznak, méghozzá olyan hittel, ami miatt érdemes támogatni őket
– hangsúlyozta Forintos-Szűcs Anita.
A szakember egyelőre bizakodóan tekint az idei divathétre, a nyár közepén tartottak attól, hogy nagyon felfutnak a Covid-járvány fertőzésszámai, ám erre végül nem került sor.
A gazdasági kilátások is komoly hatással voltak a rendezvényre, de a szervező csapat munkájának köszönhetően az eddig megszokott színvonalon várjuk az idei szezonban is a látogatókat
– értékelt Forintos-Szűcs Anita. Amikor a szakembert az MDDÜ által elért legfontosabb eredményekről kérdeztük, akkor a GINOP- és a VEKOP-pályázatokat említette, amelyek eddig nem voltak hozzáférhetőek a hazai divat- és designipari vállalkozások számára, az MDDÜ és az akkori Innovációs és Technológiai Minisztérium együttműködése azonban megteremtette ezt a lehetőséget.
A rendezvényen Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját arról kérdeztük, hogy az új struktúrában milyen szerepet tölt be az MDDÜ életében, hiszen május közepe óta egyben a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) marketing és kommunikációs vezérigazgató-helyettese lett.
Jakab Zsófia kiemelte, hogy jelenleg stratégiai szinten vezeti az ügynökséget, a napi operatív feladatok megoldása Forintos-Szűcs Anita általános vezérigazgató-helyettesre hárulnak, ám az MDDÜ vezetői heti szinten több alkalommal is egyeztetnek.
Az MTÜ-ben végzett munkája kapcsán Jakab Zsófia elmondta, legfontosabb feladata, hogy minél több turistát vonzzanak Magyarországra a sales, a marketing és a kommunikáció eszközeivel. Hangsúlyozta: mindehhez egy olyan kifinomult rendszer áll rendelkezésre, amely egyetlen más európai országban sincs.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központhoz az összes hazai szálláshelyünk be van kötve, így késleltetéssel, de nagyon részletes adatokat kapunk
– mondta az MTÜ vezérigazgató-helyettese.
Hozzátette: nemcsak innen kapnak aggregált adatokat, hanem a Mastercard bankkártya-szolgáltatótól és a mobilszolgáltatóktól is. Ezek anonimizált adatok, tehát az egyes emberekre nem tudnak rákeresni, ám azt pontosan látják, hogy az egy-egy szálláshelyre érkező külföldiek mikor, hol és milyen programokra látogatnak el. Mindez pedig azt jelenti, hogy szinte személyre szabva tudnak hirdetni a hazánk iránt érdeklődő, potenciális turisták számára.
Azt is látjuk, hogy Magyarországgal kapcsolatban mire keresnek rá a külföldiek, így szinte azonnal tudunk reagálni, elindítani egy-egy kampányt
– hangsúlyozta Jakab Zsófia. A rendszernek van egy bárki által elérhető verziója is, amely a https://igyutazunk.hu/ címen érhető el.