Valóságos lázadás tört ki a Budapesti Közművek (BKM) dél-pesti hulladékszállítási üzemének Ecseri úti telephelyén kedden reggel, ami szerda reggel is folytatódott, hiszen nem született olyan eredmény, amely kielégítő lett volna a tiltakozó dolgozóknak.
A munkások azon háborodtak fel, hogy Tringer Ágoston, a BKM kommunikációs igazgatója két héttel ezelőtt azt nyilatkozta, hogy a BKM FKF Hulladékgazdálkodási Divíziójánál jó kukásnak lenni, hiszen „Budapesten egy kukás a teljesítménytől függően akár 500 ezer forintos bruttó fizetést is hazavihet havonta".
Ez azonban már csak az utolsó csepp volt a pohárban, a dolgozók most a korábbi meg nem hallgatott kéréseiket is számonkérték a BKM vezetőitől, akik időközben megjelentek a telephelyen.
A kukások havi fizetése nem haladja meg a nettó 220-250 ezer forintot, amihez semmiféle extra juttatás nem társul. A nehéz fizikai munkát végző kukások minden nap fél 5-kor kelnek, ha kell, esőben, hóban, fagyban dolgoznak, nem éppen tiszta körülmények között. Egyelőre nem született megállapodás a felek között.
Arról pedig még nyár elején írtunk, hogy az FKF-nél annyira rossz volt már akkor a helyzet, hogy kukahiány ütötte fel a fejét. Elfogytak a 120 literes kommunális, és majdnem elfogytak a lakossági 120 literes, kék fedelű papírgyűjtő tartályok, ezért ismét hosszasan kell várakozniuk az új szerződőknek, illetve azoknak, akik típuscserét szerettek volna.
Teljesen világos, hogy a helyzet kialakulásában a legfőbb felelős a Karácsony Gergely vezette főváros. A főpolgármester képtelen irányítani a közszolgáltatásokat. A másik fő felelőse a mostani helyzetnek Mártha Imre, aki sokkal többet foglalkozik luxusjachtjaival és több százmilliót érő autóival, mint a dolgozók helyzetével.
Mártha Imre egyik legjobb barátját, Gyenes Leventét, Gyömrő polgármesterét nemrégiben letartóztatták. Többször nyaraltak közösen.
A Budapesten tapasztalható káosszal ellentétben, ahogy arról már többször beszámoltunk, elképesztő mértékben növekszik Mártha Imre vagyona. Csak tavaly ötezer százalékkal nőtt cégének, a Lázár Houses Kft.-nek a nyeresége.
ÉS EZ CSAK A JÉGHEGY CSÚCSA, HISZEN A GYURCSÁNY-KORSZAKBAN AZ MVM-VEZÉRKÉNT MEGALAPOZOTT VAGYONÁT ÉVRŐL ÉVRE NÖVELNI TUDJA, ÉS MA MÁR ELSŐSORBAN LUXUSNYARALÁSAIVAL, JACHTÚTJAIVAL, NAPI MÁSFÉL MILLIÓS SZÁLLODASZÁMLÁIVAL ÉS A BENTLEY-VEL KERÜL BE A HÍREKBE.
Az évek alatt sokmilliárdos vagyont halmozott fel, egyes szakértők 50-60 milliárd forintra becsülik az ingatlanvagyonát. Az elérhető cégiratok szerint legalább 30 nagy értékű ingatlan van az általa vezetett cég tulajdonában: több budapesti, nagyon értékes helyen fekvő lakás (többek között a 2 milliárdos svábhegyi villája), egy ugyancsak értékes veszprémi ingatlan, több tucat vidéki ingatlan, köztük nagy számban vidéki italboltok is szerepelnek a cég nevén.
Állítólag egy részvénytársaság révén elsődlegesen tulajdonolja és irányítja az ugyancsak több milliárdot érő balatonalmádi kikötőt is, ahol rendszeresen kiköt egyedi tervezésű hajójával. Ezek után nem meglepő, hogy van egy - egyes számítások szerint - 300 millió forintot érő villája is.
Fontos tudni, hogy Budapest van a legjobb költségvetési helyzetben az egész országban. A legújabb adatok szerint az idén mégis több iparűzési adó folyhat be a budapesti kasszába, mint a Covid előtti 2019-es csúcsévben.
Jól látszik tehát, hogy a tiltakozó dolgozók helyzetét lehetne rendezni, mert megvan hozzá az elegendő forrás.