Közleményükben azt írták, minden rendelkezésükre álló eszközt bevetnek majd a következő napokban,
ahol lehet, ott előszórási, preventív sószórási munkákat is végeznek.
Ugyanakkor a folyamatos munkavégzésük mellett az intenzív havazás mellett időszakosan téli útviszonyokra is fel kell készülniük az autósoknak, főleg Észak-Dunántúlon és a Bodrogközben, ahol a 70-75 kilométer per órás széllökések már a szombat esti órákban is hófúvást eredményezhetnek.
A közútkezelő ezért arra kér mindenkit, hogy a következő napokban még utazás előtt tájékozódjanak az aktuális útviszonyokról és csak a téli közlekedésre alkalmas járművel induljanak útnak. Az Országos Meteorológiai Szolgálat szombat délutáni előrejelzése alapján
éjfélig az Alpokalján, a Bakonyban, Borsod-Abaúj-Zemplén megyében,
majd vasárnap már másutt is egyre többfelé válthat havazásba az eső, ugyanakkor a váltás után a legtöbb helyen gyorsan gyengül, vagy megszűnik a csapadék a vasárnap déli órákig.
Vastagabb hótakaró kialakulására főként az Alpokalja, a Dunántúli- valamint az Északi-középhegység magasabb részein lehet számítani.
A nyugati, valamint az északkeleti tájakon 1-6 centiméteres hóréteg is kialakulhat, vasárnap este pedig az Ózd-Békéscsaba vonal mentén hullhat 1-5 centiméternyi friss hó.
A Magyar Közút szakemberei a hófúvásban várhatóan érintett megyékben már pénteken előkészítettek valamennyi hómarót és még a havazás előtt megelőzésképpen síkosságmentesítő anyagokat is kijuttatnak az országos utakra, hogy megakadályozzák a friss hó azonnali letapadását a burkolatra. Ezt nehezítheti, hogy gyakorlatilag mindenhol intenzív esőzésből vált majd át havazásba az időjárás, így az előzetesen kijuttatott anyagokat lemoshatja az eső.
A szükséges esetekben a síkosságmentesítési munkákon kívül a hóeltakarítási munkákat is ütemezetten elvégzik az országos közutakon.
Emlékeztettek: a belterületi utak többsége önkormányzati kezelésben van, az autópályák döntő többségét pedig koncessziós társaságok üzemeltetik. A munkagépek 80 mérnökségi telephelyről indulnak el a 31 ezer kilométeres közúthálózatra és a több mint 3000 településen átvezető szakaszokra, így egy-egy munkagép teljes fordulóköre a beavatkozás jellegétől, az időjárási és forgalmi helyzettől, valamint a terepviszonyoktól függően 2-4 órát is igénybe vehet.
Az erős szél miatt kialakuló hófúvással érintett területeken ugyanakkor hatékonyan csak a szél elállta után tudnak beavatkozni a szakemberek, de addig is mindent megtesznek az utak járhatóságáért.
Mint írták, hófúvás esetén hiába takarítják le a burkolatról a havat a gépek, azt a viharos széllökések visszahordhatják, egy idő után még olyan szakaszokon is, ahol hófogó rácsok vannak A Magyar Közút a közlekedők együttműködését is kérik: vezessenek lassabban, óvatosan, az évszaknak megfelelően, csak megfelelően felkészített, átvizsgált és téli gumival felszerelt járművekkel induljanak el, a nehéz tehergépjárművekkel közlekedők pedig ha tehetik, várják meg az intenzívebb havazás végét, mert ha egy hegyvidéki szakaszon, akárcsak latyakos úton is megtorpannak és nem tudnak tovább haladni, a mögöttük feltorlódott forgalomban kell várakoznia a közutas munkagépeknek is.