A lap arról ír, bizalmas forrásokra hivatkozva, hogy a a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) nem tudja kifizetni a BKV felé a 2023 januárjában, februárjában és márciusában esedékes közszolgáltatási díjat. Mint írják ez azért egy hatalmas probléma, mert a BKV első negyedévi működésének elengedhetetlen feltétele az, hogy a BKK utaljon a közösségi közlekedését működtető cégnek.Abban az esetben ha mulasztás történik akkor veszélybe kerülhet a tömegközlekedés a fővárosban.
Jelenleg a BKV és a BKK között köttetett hatályos közszolgáltatási szerződés értelmében a őváros személyszállításának üzemeltetésére a BKV kiszámlázza a havidíjat, amit a BKK kiegyenlít.
Mivel a BKK nem képes eleget tenni a megállapodásnak, ezért a lap értesülései szerint a főváros hitelt tervez felvenni egy külföldi banktól.
Ennek értelmében rendkívüli helyzetben a városvezetés olyan pénzügyi konstrukciót alkalmazna, amelynek értelmében a BKV egy bank végezné a BKK felé fennálló, a soron következő háromhavi számlakövetelését. Így az határidőben – a VG információi szerint minden hónap 17-én – teljesülne, a BKK viszont egy évnél rövidebb fizetési haladékot kap 12,5 milliárdos összegig.
A január és március közötti időszak a kritikus, mert a városvezetés úgy számol, hogy a márciusban beérkező iparűzési adó fedezni tudja az ezután következő kifizetéseket. Az bizalmas információk szerint ez csak januárban tízmilliós tételt jelentenek.
Egyelőre a főváros csak a BKV januári számlakövetelését adná el a banknak. Ugyanakkor lefektették, hogy amennyiben a BKV 2023-as üzleti tervét véglegesítik, és ez alapján – a BKK nemfizetése következtében – pótlólagos finanszírozás bevonására lesz szükség a cég fizetőképességének garantálása érdekében, akkor a további közszolgáltatási számlák engedményezésére új szerződéseket kötnek.
A lap megkeresésére a BKK közvetlenül nem, de indirekten elismerte, hogy valóban szó van a likviditását érintő pénzügyi művelet végrehajtásáról. Azt írták, hogy
a felelős gazdálkodás megkívánja, hogy a piaci környezetben szokásos likviditáskezelési eljárások is szerepet kapjanak a működési stabilitás biztosítása során.
Azt is állították, hogy különböző, a likviditást átmeneti jelleggel biztosító eszközöket már évek óta, 2019 előtt is alkalmazott a BKV. A felmerülő költségekről azt közölték, hogy ezeket csak az eljárás lezárása után lehet megállapítani, amennyiben egyáltalán ilyen eljárást igénybe vesznek. Hogy erről született-e végül döntés, az egyelőre nem lehet tudni.
A Világgazdaság ugyanakkor úgy tudja, hogy a BKK és a pénzintézet közötti tárgyalások már befejeződtek, a kialakított szerződést pedig véglegesítették. A városházáról nem érkezett válasz a laphoz.
A BKK válaszában azt írta, hogy a fővárosi közösségi közlekedése csak évi 12 milliárd forintot ad a kormány, amit 2022-ben még nem utaltak át. Erre az év végéig van lehetősége a kabinetnek, vagyis eddig nem volt határidő-túllépés vagy késedelem.