A Duna tévécsatorna műsorában elhangzott, folyamatosan érkeznek a felajánlások a közmédia ez évi jótékonysági kezdeményezésére. Nagyné Berke Mónika, a MVGYOSZ szolgálatvezetője a műsorban azt mondta,
a Jónak lenni jó egyik célja, hogy a befolyt összegből a meglévő szolgáltatások mellett olyan újak fejlesztését támogassa, amelyek megkönnyítik a látássérült emberek önálló életét.
Ilyen például a vakvezetőkutya-kiképzés vagy segédeszközök, egyebek mellett fehér botok beszerzése. Olyan tankönyvek ellőállítása, amelyet a látássérült tanulók használnak. Hangoskönyvek és pontírású könyvek készítése, valamint a látássérült emberek körében népszerű távszem, amelynek segítségével okostelefonon keresztül lehet bármikor segítséget kérni látóktól.
Törvény határozza meg, hogy ki számít gyengénlátónak vagy látássérültnek.
Az MVGYOSZ ernyőszervezetként működik, az országban 21 tagegyesületet fog össze, több mint 10 ezer tagot számlál. Magyarországon több mint 82 ezer látássérült él"
- hangsúlyozta az MVGYOSZ szolgálatvezetője.
Szalai Ádám válogatott focista, a műsor jószolgálati nagykövete aláírt mezét ajánlotta fel a Jónak lenni jó! kampányra. A 86-szoros válogatott labdarúgó a műsorban nagy megtiszteltetésnek nevezte a felkérést. Mint mondta, fontos számára, hogy jelenlétével segítse a rászorulók mindennapjainak könnyebbé válását. A Jónak lenni jó! jótékonysági akció minden évben az adományvonalra érkező támogatások mellett ismert emberek, szervezetek által felajánlott különleges relikviák eladásával, árverezésével is gyarapítja a támogatott szervezetnek gyűjtött összeget.
A különleges tárgyak többségét a Jónak lenni jó! honlapján lehet megtekinteni, a vásárlás menetéről a jonaklennijo@mtva.hu e-mail-címen lehet tájékozódni.
Néhány különleges tárgyat pedig a közmédia vasárnapi egész napos műsorfolyamában bocsátanak árverésre.
Az MVGYOSZ tevékenységét bárki segítheti, 500 forinttal a 13600-as telefonszám hívásával és a 96-os azonosító megadásával vagy SMS-ben a 96-os szám elküldésével a 13600-as telefonszámra. Az adományok minden esetben a kedvezményezett szervezet számlaszámán jelennek meg, a közmédia pedig követi az adományok útját, hogy hitelesen közvetítsen az akció által elért eredményről. A közmédia célja, hogy a rendelkezésére álló valamennyi eszközzel évről évre egy jó és nemes ügy mellé álljon. A hazai médiában egyedülálló kezdeményezésnek köszönhetően az elmúlt tíz évben több mint kétmilliárd forint jutott el a rászorulókat segítő szervezetekhez.