Márki-Zay Péter személyes honlapját nem a Mindenki Magyarországa Mozgalom, nem a baloldali összefogás, de nem is ő maga hirdeti – derül ki a Google hirdetéséből. A Kontra.hu feltárta, hogy helyettük
a DatAdat Professional Kft. végzi el a feladatot, amelyre sokan egy DK-közeli és külföldi leányvállalatokkal rendelkező adathalász cégként tekintenek.
A portál hozzáteszi, hogy
a cégcsoport mögött a Gyurcsány- és Bajnai-kormányok olyan fontos háttéremberei sorakoznak fel, mint Ficsor Ádám és Szigetvári Viktor egykori kabinetfőnökök, Dessewffy Tibor, az ELTE társadalomtudósa, aki a Digitális Szociológia Kutatóközpont vezetője. De résztulajdonosként maga Bajnai Gordon is feltűnik.
A Kontra szerint, ami ennél is aggasztóbb, hogy
a hazai baloldali figurák mellett az amerikai demokrata körök is feltűnnek, például a DatAdattal szövetséges Ben Horowitz személyén keresztül, de a Datapraxis nevű vállalkozásukban érdekelt az a Paul Hilder is, aki ezer szállal köthető Soros Györgyhöz. Erős a gyanú, hogy magyar, baloldali választópolgárok adatai kerülhettek a nemzetközi cégcsoporthoz.
A Kontra szerint jól látszik, hogy Márki-Zay Pétert is teljesen gúzsba köti Gyurcsány Ferenc, erre utal, hogy
a bukott miniszterelnök emberei még Márki-Zay hirdetéseinek kezelését sem hagyták a közvetlen stábjánál, inkább maguk intézik.
Érdekes dolgot vett észre néhány napja a Kontra.hu: a baloldali jelölt, Márki-Zay Péter weboldalának a Google-keresőn található hirdetését a DatAdat Professional Kft. finanszírozta.
Ez azért is elgondolkodtató, mivel a tisztakezűségét, függetlenségét és a kampányköltéseinek transzparenciáját olyan gyakran hangsúlyozó Márki-Zay Péter egy szövevényes, sok tekintetben átláthatatlan és biztosan Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon személyéhez köthető cégre bízta a weboldala hirdetését
- írják. Kiemelik:
azt nem a saját, közvetlen stábja intézi, mint más, vezető politikusok esetében.
A teljes cikket itt olvashatják el.