„Ez az ember alapjaiban akarja megváltoztatni a világot" - mondta Brent Bozell, a Media Research Center alapítója. Bozell szemrehányást tett Soros Györgynek, amiért az MRC Business tanulmánya szerint mindössze négy év alatt dollármilliókat fektetett be a globális média befolyásolására - írja a Tűzfalcsoport.
Az MRC Business bemutatta egy háromrészes sorozat részeként második jelentését, amely
Soros nemzetközi médiára gyakorolt befolyásának mértékét vizsgálja.
Az MRC alapítója és elnöke, Brent Bozell a Fox Business Network egyik műsorában jelent meg, hogy megvitassa a spekuláns ügyeiben egészen mélyre leásó tanulmányt a Soros által a sajtóorgánumokra költött összegekről.
Ez egy elképesztő szám, 131 millió dollár, 2016 és 2020 között. Ez sokkal több, mint amit bármely szervezet, vagy bármely alapítvány, vagy bárki más a világon ilyesmire adna
- mondta Bozell.
„Ez egy olyan ember, aki alapjaiban akarja megváltoztatni a világot"
– tette hozzá a milliárdos spekuláns felforgató tevékenységére utalva.
Az MRC Business tanulmányának első része megállapította, hogy Soros világszerte kapcsolatban áll médiaszervezetekkel, köztük a Marshall Projecttel, a Biden-kormányzat azóta megszüntetett Disinformation Governance Boardjával, a Project Syndicate-tel, a Poynter Institute's International Fact-Checking Networkkel, az NPR-rel, a ProPublicával és a Free Press-szel. A tanulmány második része a szélsőbaloldali milliárdos költekezését vizsgálja.
Soros 2000 és 2014 között 103 236 632 dollárt pumpált olyan médiacsoportokba, amelyek szélsőséges nézeteit terjesztették az Egyesült Államokban és külföldön.
"Ugorjunk előre a 2016-2020 közötti időszakra, és Soros mindössze négy év alatt ismét átlépte a médiának nyújtott 100 millió dolláros mérföldkövet"- írta Vazquez és Schneider. „Könnyű Soros politikáját kritizálni. De ő egy hozzáértő befektető - akár pénzt akar keresni, akár arra használja, hogy a napirendjét keresztülvigye" – tették hozzá.
A tanulmány megállapította, hogy Soros Nyílt Társadalom Alapítványa a Soros Gazdaságfejlesztési Alap néven ismert hatásbefektetési ágát arra használja, hogy „magánszektorbeli befektetésekkel támogassa" a napirendjét olyan témákban, mint a
faji egyenlőség (magyarul a Black Lives Matter szélsőbaloldali mozgalom) vagy az éghajlatváltozás.
„A Soros által finanszírozott sajtóorgánumok által képviselt nézetek radikálisak és disztópikusak" - írta Vazquez és Schneider, megjegyezve, hogy a Soros pénzéből részesülő médiumok olyan írásokat tettek közzé, amelyek a nukleáris, vagyis
hagyományos család „eltörlésére" szólítottak fel, palesztin terrortámadásokat igazoltak és a globális „klímalezárás" (jelentsen ez bármit is) szükségessége mellett érveltek.
„Soros a médiában gyakorolt hatalmas befolyása révén a világpolitika egyik legerősebb irányítójaként betonozta be magát" - írta Vazquez és Schneider. Soros volt a baloldal legnagyobb adományozója a 2022-es félidős választások idején, és évek óta pumpálja a pénzt a liberális politikai jelölteknek, köztük a helyi ügyészeknek és kerületi ügyészeknek az USA-ban. (Magyarországon sincs ez másképp a dollárbaloldallal és a dollármédiával...)
Soros médiában való részvétele még csak nem is korlátozódik a médiára fordított 131 millió dolláros kiadásaira
- írta Vazquez és Schneider.
„A Soros által vezetett Lakestar Finance nevű befektetési csoport nyújtott adósságfinanszírozást, hogy támogassa a 18 Univision rádióállomás 60 millió dolláros, készpénzben történő felvásárlását a The Latino Media Network nevű, korábbi Obama- és Clinton-ügynökök által vezetett médiacsoport által."
Az ikonikus, kommunizmusellenes Radio Mambi, melyről korábban mi is beszámoltunk, egy spanyol nyelvű, Miamiban működő konzervatív rádióállomás is a Soros, valamint Obama és Clinton egykori munkatársai által átvett csatornák között volt.
Az állomás konzervatív műsorvezetői közül azóta sokan elmentek, és nem hajlandóak Sorosnak dolgozni,
mivel szerintük a felvásárlás a spanyol ajkú választók számára elérhető politikai információk ellenőrzésére irányuló kísérlet.
Soros megért valamit, amit az amerikai konzervatívok soha nem értettek meg teljesen: a médiumok alapvető fontosságúak az emberek befolyásolásában
- írta Vazquez és Schneider.
„A média befolyása, amelyet Soros megvásárolt, elég volt ahhoz, hogy elszigetelje őt attól, hogy a legtöbb újságíró komolyan vizsgálódjon utána."
Az MRC Business tanulmányának harmadik részéből várhatóan kiderül, hogy a fősodratú médiában kik állnak kapcsolatban Sorossal.