Hosszabb interjút adott a Budapest Business Journalnak (BBJ) Tiborcz István. A BDPST Group vezetője beszélt a turizmus, az ingatlanfejlesztés és a pénzügyek terén kitűzött céljaikról, de arról is, hogy a Gellért Szálló, egy ilyen „történelmi gyöngyszem” megújítása hogyan segíthet Budapest luxusdesztinációvá emelésében.
Kétféle szállodánk van: nagy, sok szobával rendelkező szállodák, amelyeket neves globális láncokkal együttműködve üzemeltetünk a maximális hatékonyság elérése érdekében, és magas színvonalú, kisebb, saját kezelésű ingatlanok, amelyek a Botaniq Collection ernyőmárka alatt prémium szegmenst képviselnek, mondta el a BBJ-nak Tiborcz István. A cégvezető hozzátette, a Botaniq Collection négy pilléren áll: ötcsillagos szállodák, luxuslakás-fejlesztések (mindkettő a legjobb helyszíneken), csúcsminőségű kiskereskedelmi projektek, valamint F&B-üzletek, amelyek javítják ezen ingatlanok ismertségét és hírnevét.
Tiborcz István kiemelte:
Budapest óriási kiaknázatlan potenciállal rendelkezik a csúcsturizmusban. A város arra hivatott, hogy több olyan vendéget csábítson, akik hosszabb időt töltenek itt, hajlandóak vásárolni és vágynak a kultúrára. Mindent meg kell tenni azért, hogy elitligás szállodák, minőségi gasztronómia és kulturális programok révén idecsalogassuk őket.
Megjegyezte, hogy a regionális riválisok Budapest előtt járnak ebben. Prága viszonylag kis város, mégis a legtöbb luxusmárka ott jelen van, épp úgy, ahogy Bécsben. Mint mondta, „előbb a kínálatnak kell jönnie, a kereslet hamarosan követni fogja, hiszen a tehetős látogatók most például Bécsben költik a pénzüket, mert ott találnak luxusüzleteket.
Remélem, terveink hozzájárulnak ahhoz, hogy a magyarországi vendégéjszakák száma és minősége, és ezáltal a belföldi turisztikai bevételek is növekedjenek.
Hozzátette, jobb lenne, ha kevesebb, de nagyobb vásárlóerővel rendelkező vendég érkezne Budapestre.
Nem helyes, hogy az emberek csak azért jönnek ide, mert Budapest olcsó úti cél; ezt a felfogást meg kell változtatni
- fogalmazott, hozzátéve, hogy „a legénybúcsús hétvégék rendben vannak”, de a magasabb szintű igényeket is ki kell szolgálni, hogy a kifinomultabb elvárásokkal rendelkező turistákat is meg lehessen célozni.
Az ikonikus Gellért Szálló felújítása kapcsán az üzletember megjegyezte, alapvető céljuk a takarékosság és az értékteremtés.
Szisztematikusan kiválasztjuk a felújításra szoruló, legendás ingatlanokat a legjobb helyszíneken, majd modern funkciókkal és fenntarthatósági szempontokkal egészítjük ki őket. A Gellért Hotel megfelel ennek a leírásnak. Történelmi múltja miatt ideális arra, hogy luxusingatlanná alakítsuk, és egy globális szállodalánc bevonásával hozzájárulhat ahhoz, hogy Budapest felkerüljön a turisztikai térképre -mondta, hozzátéve:
Az ikonikus épületek felújításának és a környezetükbe való visszaillesztésének nem csak pénzügyi előnyei vannak. Víziónk a történelmi épületek megmentése és egyúttal társadalmi haszonnal járó értékteremtés.
Tiborcz István a tokaji Patrícius Pincészet megvásárlása kapcsán beszélt arról is, hogy a Botaniq Collection luxus ernyőmárka célja, hogy ne csak szállodákról és éttermekről szóljon.
Arra törekszünk, hogy a szinergiákat erősítő luxusszolgáltatások sorával egészítsük ki portfóliónkat.
Ezért a Patrícius Pincészet megvásárlása kézenfekvő választás volt számunkra. Most, hogy saját szállodáinkban több gasztronómiai üzlethelyiséggel rendelkezünk, ott is népszerűsíthetjük és kínálhatjuk a tokaji borokat – fogalmazott, kiemelve, hogy
Tokaj egy egyedi márka, amelyet ki kell építenünk és meg kell erősítenünk. A tokaji borászatok egyben turisztikai látványosságok is, ami további szinergia lehetőségeket jelent számunkra.
A BDPST Group vezetője megjegyezte, a cég portfóliója idén egy sportra fókuszáló taggal, a Botaniq Budai Klubbal is bővül, és egy golfklub megvásárlása is napirenden van. „Így széleskörű szolgáltatást tudunk nyújtani a hazai és a nemzetközi ügyfélkörnek egyaránt. A szinergiáknak és a keresztértékesítési lehetőségeknek köszönhetően a teljes portfólió zökkenőmentesen működhet együtt” – mondta.
A BJJ kérdésére válaszolva az üzletember elmondta, 2022 sikeres év volt a cég életében, köszönhetően annak, hogy a BDPST diverzifikálta tevékenységi területeit: míg ingatlanfejlesztőként indult, ma már új iparágakban is tőkebefektetőként tevékenykedik. Üzemi eredményük 40 milliárd forint körül várható, ami messze meghaladja a 2021-es eredményeinket.
De ami szerintem még ennél is fontosabb, hogy közel 7000 embernek adunk munkát
- emelte ki a Tiborcz István.