Több olyan fejleményre derült fény az utóbbi hetekben, amelyek egyértelműen arra utalnak, hogy a Jobbik erős amerikai befolyás alá került. Az egykor nemzeti radikális, majd a Gyurcsány Ferenc vezette baloldali blokkba integrálódott párt környékén újabban olyan politikai háttéremberek jelentek meg, akiknek kiváló tengeren túli kapcsolataik vannak, jó viszonyt ápolnak demokrata körökkel. A Magyar Nemzet a napokban írta meg, hogy a párt jövőbeni, névváltoztatást is magában foglaló stratégiáját előkészítő intézet munkatársai között bukkant fel Kész Zoltán és Somogyi Zoltán.
Utóbbi nem csak a Jobbik új, konzervatív imázsának építésében vállal szerepet, de közvetett tulajdonos a napokban indult amerikai plakátkampányt intéző cégnél, a Splendidea Kft.-nél. Amint arról az Origó szombaton beszámolt, a Nyugati Pályán elnevezésű közösségi média oldal indította amerikai pénzből a magyar kormány békepárti álláspontjának ellensúlyozását szolgáló kampányt.
A cégadatbázisban található kapcsolati háló szerint a platformot működtető Splendidea Kft. alá tartozik a Political Capital Kft. is. Somogyi pedig korábban a Splendidea ügyvezetője és a Political Capital egyik alapítója volt.
Ezek fényében már nem is meglepő, hogy a párt gőzerővel népszerűsíti a „Ruszkik, haza!" című plakátkampány üzenetét. Feltűnt ugyanis, hogy a Jobbik meghatározó politikusai, országgyűlési képviselői, Gyöngyösi Márton pártelnökkel az élen, a Facebook-oldalaikon egyöntetűen beállították borítóképként az amerikai kezdeményezésű plakátkampány előbb idézett címsorát.
Teljesen egyértelmű tehát, hogy a vezényszóra egységesített közösségi oldalakkal a Jobbik viszi a vezető szerepet az ellenzéki pártok közül az Egyesült Államok budapesti nagykövetsége által pénzelt háborúpárti kampányban. Vélhetően a politikai marketingben két évtizedes tapasztalatú, egykori SZDSZ-tag Somogyi Zoltánnak, a Political Capital nevű balliberális tanácsadó cég társalapítójának is szerepe volt a plakát szövegének kiötlésében, amellyel olyan jobboldali embereket célozhatnak meg, akiknek az 1956-os forradalom leverése miatt ma is ellenérzéseik vannak az oroszokkal szemben.
Az amerikai érdekek mentén folytatott hangulatkeltéssel a Jobbik akár azt is remélheti, hogy az erre fogékony választók egy részét megnyerhetik maguknak.
A fentiek ismeretében már nem lehet csodálkozni azon, hogy a plakátkampány beindítása előtt néhány nappal David Pressman amerikai nagykövet vendége volt a Jobbik elnöke. Pontosan nem tudjuk, hogy Somogyi Zoltánnak mekkora szerepe volt abban, hogy a korábban az izraeli állampolgárokat ránézésre nemzetbiztonsági kockázatnak kikiáltó Gyöngyösi Mártont meghívták az USA budapesti nagykövetségén megrendezett széderestre, sőt közvetlenül Pressman mellé ültették le. A nagykövet későbbi magyarázkodása azonban teljesen életszerűtlen, miszerint éppen azért látták vendégül Gyöngyösit, mert antiszemita és jó dolog, ha az eltérő nézeteket valló emberek leülnek egy asztalhoz. Sokkal valószínűbb, hogy a nagykövetség és a párt közötti politikai együttműködés miatt fogadták a Jobbik elnökét.
Somogyi Zoltán mellett a Jobbik új stratégiájának kidolgozásában résztvevő és már említett Kész Zoltánnak is kiváló tengeren túli kapcsolatai vannak.
A Márki-Zay Péter vezette Mindenki Magyarországa Mozgalom volt elnökségi tagjáról a Magyar Nemzet korábban azt írta, hogy szinte hazajár Amerikába.
Fulbright-ösztöndíjasként már 2000–2001-ben Soros György alapítványának támogatásával töltött el néhány hónapot az óceán túlpartján, majd 2006-ban szintén hosszabb ideig, fél évig tanult pedagógiát Buffalóban.
Kész Zoltán 2019 májusában Márki-Zay Péterrel Washingtonba utazott, ahol az egyik Soros-szervezet kötött le nekik találkozókat többek között a Helsinki Bizottság vezetőivel és meg nem nevezett külügyminisztériumi szakértőkkel.
Tehát minden jel egy irányba mutat: a Gyurcsány Ferenc vezette dollárbaloldalba integrálódott Jobbik mára egyértelműen amerikai ügynökpárttá vált.