Hadnagy Attila a károkról szólva elmondta, a kétvágányú, villamosított vasútvonal jobb és bal vágánya egyaránt száz-százötven méter hosszban sérült meg és teljesen használhatatlanná vált - írja a Tények.
A jobb vágány mintegy három kilométeres szakasza különböző mértékben sérült, ennek helyreállítását is el kell majd végezni.
A vágányok mellett három felsővezeték-tartó oszlop borult ki vagy dőlt meg, mindhármat cserélni kell - közölte a szakember.
A baleset helyszínére hétfő hajnalban érkezett meg Szolnokról az a 150 tonna teherbíró-képességű vasúti daru, amellyel megpróbálják majd a - rakománnyal együtt egyenként nyolcvan-kilencven tonna súlyú - kisiklott vagonok beemelését.
Előzőleg félrehúzták és eltávolították mindkét vágány felett a felsővezetékeket, ezzel szabaddá téve az utat az emeléseket végző darunak.
A kilenc kisiklott vagon közül az első, megrongálódott forgóvázú teherkocsit már visszahelyezték a pályára, ezt később Hajdúhadházra fogják bevontatni. Jelenleg a bal vágány ideiglenes helyreállítását végzi a helyszínen az éjjel-nappal dolgozó, mintegy száz szakember, ezt követően lehet hozzáférni a vasúti daruval a következő kocsihoz - ismertette Hadnagy Attila.
Megjegyezte, egyelőre tart a baleset okának vizsgálata és a károk felmérése, így nem lehet tudni, mikor állhat helyre a vasúti forgalom ezen a szakaszon.
A pályára és a pálya mellé beborult kocsik egymásnak feszültek és megdőltek, torzultak és begyűrődtek a forgóvázaik, ezért nagyon óvatosan kell hozzákezdeni a felszabadításukhoz - hangsúlyozta a szakember.
Újságírói kérdésre válaszolva elmondta, a vasúti infrastruktúrában és a gördülőállományban keletkezett kár mértékét továbbra sem lehet megbecsülni, akár több százmillió forint is lehet.
A mintegy 3700 tonna össztömegű, vasércpelletet szállító, harmincöt vagonból álló teherszerelvény Záhonyból Hegyeshalmon át Ausztriába tartott, amikor Téglás határában kisiklott kilenc kocsija, a sérült vagonok teljesen tönkretették és elzárták a vasúti pályát mindkét irányban.
A balesetben senki sem sérült meg, a záhonyi fővonalon közlekedő személyvonatok helyett Hajdúhadház és Újfehértó, az InterCity szerelvények helyett Debrecen és Nyíregyháza között pótlóbuszok közlekednek.