Július elsején elindult az Árfigyelő rendszer a GVH és a GFM gondozásában, ahol a GVH közlése alapján egy hét alatt elérte a 25 milliót az összes letöltések száma; ebből az látszik, hogy népszerű a felület, ahol a vásárlók tájékozódhatnak, amikor tejet, tejfölt, sajtot, téliszalámit vagy épp almalevet szeretnének venni. Az első tapasztalatuk nekik is az, hogy az egyik termék itt olcsóbb, a másik ott. Az viszont nem életszerű, hogy a bevásárlókosarat szétaprózva boltról-boltra járva szerezzék be, ami szükséges otthonra.
Érdemes ezért nem csak az egyedi termékárakat nézni, hanem a bevásárlókosár végösszegére is figyelni, hiszen az árkülönbség a blokk végösszegén látszik a legjobban. Éppen ezért, ha valaki igazán tudatosan szeretne bevásárolni, érdemes az adott termékkategóriák legalacsonyabb egységárait összeadva megnézni, hol mennyibe kerülne a teljes bevásárlás. Sőt, arra sem árt figyelni, hogy nem minden termék kapható mindegyik üzletláncnál.
Ha összevetjük a minden kereskedőnél elérhető termékkategóriák legalacsonyabb egységárú termékeiből képzett kosarak végösszegét, az látszik, hogy július 5. és 11. között a Tesco 7 egymást követő napon is a legolcsóbb volt.
És itt érdemes megfontolni a következő tanácsot: a teljes kosár mellett az igazán tudatos vásárlásnál figyelembe kell venni a kereskedők által kínált kedvezményprogramokat és egyéb akciókat is, amik még tovább csökkenthetik a vásárlás végösszegét.
A Tesco ugyanis nemcsak az Árfigyelőn elérhető termékekre fókuszál:
Mindebből egyértelműen látszik, hogy a Tescónál egy helyen, kiemelkedően széles választékból lehet a legideálisabb kosarat összeállítani, kihasználva a többpilléres kedvezményrendszer nyújtotta lehetőségeket.