Nem verték nagy dobra, de fontos, ha úgy tetszik, mérföldkövet jelentő cégátalakításról döntött június végén a fővárosi közgyűlés – írta cikkében a Világgazdaság.
A Karácsony Gergely főpolgármester által jegyzett egyik előterjesztésben az szerepel, az addig leányvállalatként működő Budapest Közút Zrt. teljes egészében kiválik a BKK-ból. Erre a közgyűlés rá is bólintott.
A Világgazdaság cikke azonban emlékeztet, a Budapest Közút szakmai megfontolásból került a BKK-hoz. A városvezetés most azzal indokolta a szeptember végén esedékes lépést, hogy ezzel a két cég közötti feladatmegosztás észszerűbbé, az irányítási viszonyok pedig hatékonyabbá válnak.
Külön kiemelték a rendeletben, hogy egy társaságnál szükséges koncentrálni a taxikkal kapcsolatos feladatokat „az eszközökkel és a humán erőforrással együtt".
Az viszont nem derül ki, hogy a taxiszolgáltatás felügyelete a BKK vagy a Budapest Közút hatásköre lenne. Érdekes még, hogy a szétválasztás oka egyértelműen nem derül ki, és az is, hogy a két cég egyenrangú félként működne.
Maga a szétválasztás kísérlete nem új keletű. A Budapest közút 2011-ben alakult, akkor még BKK közút néven, mai nevét 2016-ban vette fel és az eddigi működési modell szerint e cég lett a közútkezelő, míg a BKK a közlekedésszervező vállalat.
Ezúttal viszont nemcsak a BKK feladatkörét nyirbálta meg a városháza, hanem az eddigi tulajdonosi viszonyokat is felszámolta, holott a BKK létrehozásának röviden összefoglalva az volt a célja, hogy komplex szemléletű, közlekedésszervezői funkciókat betöltő és közlekedésszakmai kompetencia-központként működjön.
Most, amikor az átfogó és egységes közlekedésszervezés felértékelődik, még inkább látszik, hogy a BKK megalakítása jó döntés volt, hiszen számos nagyváros küzd azzal, hogy szolgáltatásait rendszerezze.