A történet érdekessége, hogy az odafele úton semmi probléma nem volt.
Singer Viktor egy koncert miatt utazott Olaszországba a sógornőjével és az unokahúgával, viszont a hazaindulás előtt nagy problémába ütköztek. A férfi nem érti, hogy odafelé miért találták szabályszerűnek a szállítást, visszafelé pedig miért nem.
Soha nem kérdeztek semmit. Volt már, hogy megnézték, de csak annyit néztek, hogy le tudom-e venni, mert ugye, azt fel kell vinni a fedélzetre
– nyilatkozta Singer Viktor.
A férfi állítja, most is a szabályzatnak megfelelően járt el, így már előre jelezte, hogy szeretne reptéri segítséget, továbbá azt is, hogy a kerekesszéke akkumulátorral működik, és odafele ezzel nem is volt probléma.
A motor meg a kerekesszék lekerült a csomagtérbe, az akkumulátor pedig felkerült a fedélzetre, a fej feletti tárolóba. Mint bármikor korábban, így volt most is
– mondta a felháborodott férfi.
Hazafele azonban Milánóban a Ryanair pultjánál ülő ügyintéző azt mondta Singer Viktornak, hogy csak akkor utazhat, ha az akkumulátort nem viszi magával.
A férfi végül ott hagyta a drága akkumulátort az olasz városban, anélkül utazott haza.
Ha utazni akarok, akkor itt kell hogy hagyjam az akkumulátort. Szó szerint ez volt a választási lehetőségem
– mesélte a férfi.
Singer Viktornak a Mozgáskorlátozottak Egyesületének Országos Szövetségének jogásza segített a panaszlevél megírásában.
A férfi most anyagi és erkölcsi kártérítést igényel a légitársaságtól az akkumulátora miatt, ami szereléssel együtt 160 ezer forintba került.
A jogász kiemelte, hogy fogyatékossággal élő embereket is megilleti a közlekedéshez való egyenlő hozzáférés joga.
A Ryanair mostanáig nem válaszolt Singer Viktor panaszlevelére - írja a Blikk.