A kispesti Hunyadi utcában élők alig tudnak autóval hazajutni Gajda Péter polgármester és Karácsony Gergely főpolgármester bicikliútja miatt, ezért utcára vonultak, hogy tiltakozzanak. Szerintük a kerékpárutat a kertvárosi részre kellene tervezniük, a Hunyadi utca ugyanis erre finoman szólva is alkalmatlan - írta a Metropol.
A demonstrálóknak annyit sikerült elérni akciójukkal, hogy egy év után végre meghallgassák véleményüket. Dódity Gabriella kispesti és fővárosi fideszes képviselő már többször jelezte mindkét önkormányzat felé az elmúlt években a lakók akaratát és a tervezés abszurditását. Domokos Gábor DK-s képviselő az egyik felszólalására annyit reagált korábban: "tudják, hogy ez problémát fog okozni a lakóknak".
A helyiek véleményét sohasem kérte ki az önkormányzat, de a meglátásaikat nem lehet semmibe venni, hiszen ők élnek ott. Mint ahogyan lassan egy éve én sem, ők sem kaptak választ a kéréseikre a tervet készíttető kispesti városvezetéstől. A fővárosban Karácsony Gergely annyit reagált felvetésemre, hogy nem akarják elveszíteni az uniós forrást. Most vélhetően, látva a tiltakozást, személyes egyeztetésre kerül sor a kispesti Városházán. Nem hiába, közeleg a választás. Pedig milyen jó lett volna, ha azonnal meghallották volna a Fidesz-KDNP felvetéseit és főként a lakók véleményét
- mondta Dódity, aki maga is jelen volt a lakossági tiltakozáson.
Kispesten még a Tarlós István főpolgármester idején elnyert uniós pályázati forrásból épít bicikliutat Karácsony Gergely, azaz a főváros. Annak idején a fejlesztés több kerületet is érintett volna, de mára ezt a balos kerületek elmeszelték. Gajda Péter talán az egyetlen polgármester, aki megvalósítja, de a jelek szerint rosszul. Az elképzelés szerint, miután Tarlós István elnyerte a pénzt, a városrészek feladata volt megtervezni, hogy hol is fusson az a bicikliút. A kispesti önkormányzat az Üllői út teljes vonalát és a Galvani utat tehermentesítő Hunyadi utcát jelölte ki.
A Hunyadi utca hatalmas dél-pesti átmenő forgalmat bonyolít. A bicikliút létesítése miatt az önkormányzat a teljes szakaszon, mindkét oldalon felszámolja a parkolási lehetőséget.
A lakosság régóta próbálja elérni, hogy Gajda Péter terveztesse máshová az új sávot, de eddig mindhiába.
A bicikliút miatt a helyieknek nincs lehetőségük behajtani a saját ingatlanjaikhoz, sehova nem tudják majd lerakni az autót, hiszen a keresztutcák már eddig is zsúfolásig tele voltak. A kerékpársáv abban is akadályozza az ott élőket, hogy kipakolhassanak az autóból.
Mint arról korábban beszámoltunk, Budapest a csőd szélén táncol, de a városvezetés nem sajnálja a pénzt a védett kerékpársávokra. Az Üllői és a Váci úti műanyag oszlopos megoldást eddig is számos kritika érte, most pedig már azt is lehet tudni, hogy méregdrága volt, közel 100 millióba került.
A kiskörúti, meglehetősen szellősen használt biciklisáv az autósok dolgát nehezíti meg.
Az Üllői és a Váci úton felállított polleres megoldás pedig a mentősöknél és a taxisoknál is kiverte a biztosítékot.
Sőt, először fordult elő, hogy a fővárosi várostervezés a közösségi közlekedés kárára bővítette – a már meglévő buszsáv helyén hozott létre védett bringautat – a kerékpáros úthálózatot. Ez a közlekedésszakma rosszallását is kiváltotta.