A tárcavezető az Audi Ahead kompetenciafejlesztési projektjének bejelentésén arról számolt be, hogy a Volkswagen AG német autóipari konszern leányvállalatai számára regionális szolgáltatóközpontként működő vállalat mintegy 500 dolgozó számára biztosít képzést, ezzel segítve a felkészülést az autóipar elektromos átállására.
A 1,5 milliárd forint értékű beruházáshoz a kormány 750 millió forint támogatást nyújt.
Az új autóipari korszakra nemcsak fizikailag kell felkészülni, nem csak az ahhoz szükséges gépeket kell megvásárolni, hanem a szükséges technológiai tudást is meg kell szerezni mindazoknak, akikre majd az új autóipari korszak épül
- emelte ki beszédében. Majd úgy vélekedett, hogy ezzel biztosítható az, hogy a vállalatcsoport Győrre az autóipari átállás során is kulcsfontosságú helyszínként tekintsen. Szijjártó Péter rámutatott, hogy német cégről van szó, amely saját globális működése szempontjából is meghatározó jelentőségű területen szavazott bizalmat hazánkban.
A mai korszakban, amikor mindenfajta pletykák, hírek és fake newsok kelnek szárnyra, szerintem érdemes világossá tenni, hogy a német ipar, a német gazdaság és Magyarország együttműködése továbbra is rendkívül dinamikusan bővül
- mondta.
Magyarország nagyon sokat profitál abból, hogy a német ipar egyik fő európai beruházási célpontja vagyunk, és a német ipar is nagyon sokat profitál abból, hogy itt, Magyarországon Európa egyik legversenyképesebb beruházási környezetét tudjuk számukra biztosítani
- szögezte le. Hozzátette:
mi azon leszünk, hogy az elkövetkezendő időszakban is a kölcsönös tisztelet és a kölcsönös előnyök jellemezzék a német ipar és Magyarország együttműködését, mint ahogyan volt az az elmúlt több mint egy évtizedben.
A miniszter arról számolt be, hogy az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással, de a vállalat a magyar gazdaság sikereihez is jelentősen hozzájárult az utóbbi időszakban öt nagyon fontos ponton.
Az Audi tevékenysége nélkül nem lett volna lehetséges a beruházási és exportrekordok megdöntése az elmúlt években, miután
a cég eddig körülbelül 4500 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre, és mára az egyik legfőbb exportőr hazánkban, aminek köszönhetően Magyarország a kivitel tekintetében a 34. helyen áll a világranglistán, miközben lakosságszámát illetően csak a 95.
- tudatta. A Győrben legyártott 1,6 millió motor és rekordszámú, 171 ezer autó nagyban hozzájárult ahhoz is, hogy tavaly az autóipar termelési értéke 31 százalékos növekedéssel áttörte a 10 ezer milliárd forintos "üvegplafont" - tette hozzá. Arra is kitért, hogy a cég hazai üzemének tetején található Európa legnagyobb hasonló naperőműve, és ez segít abban, hogy
Magyarország ma a világ azon húsz állama közé tartozhat, amelyek a károsanyag-kibocsátásuk csökkentésével párhuzamosan tudják növelni a gazdasági teljesítményüket.
Majd a foglalkoztatási csúcsot érintette, emlékeztetve, hogy az Audi a koronavírus-járvány idején sem építette le a munkavállalói létszámát, sőt, a kormányzati támogatások segítségével újabb beruházások mellett döntött, így mára több mint 12 ezer embert foglalkoztat közvetlenül. Végül rendkívül fontosnak nevezte azt is, hogy az Audi nagymértékben járul hozzá a magyar gazdaság dimenzióváltásához, vagyis ahhoz, hogy a "Made in Hungary" időszakából az "Invented in Hungary" időszakába kel át éppen az ország.
Hogy immár a magasabb hozzáadott értéket képviselő kutatás-fejlesztés és innováció is egyre nagyobb szerepet játszik a magyar gazdaság növekedési pályán tartásában, abban az Audi is kifejezetten fontos szerepet játszik
- fogalmazott.
A címlapi kép illusztráció!