Felidézte, bő tíz évvel ezelőtt indították el azt a folyamatot, amelyben az iskolák fenntartását és később a működtetését is a tankerületi központok vették át. Egy 2010-es felmérés azt mutatta, hogy a hatéves gyermekek fejlettségi szintje között akár másfél éves különbség is volt, és ezt az iskolák nem tudták megfelelően "ellenpontozni" - mondta Rétvári Bence.
Hozzátette, ezért két intézkedést hoztak: az egyik
a hároméves kortól kötelező óvodáztatás bevezetése volt, hogy kevesebb legyen a hátrány, amit a gyermek az iskolába magával visz,
másrészt meg akarták szüntetni azt a helyzetet, hogy ahol nehezebb körülmények között gazdálkodik az önkormányzat, ott az iskola is nehezebb helyzetben volt. Ezért döntöttek úgy, hogy
tankerületi központok legyenek azok, amelyek az iskolákat fenntartják, működtetik
- magyarázta az államtitkár.
Közölte, ennek már a PISA-mérés szerint is megvan az eredménye: míg
tíz évvel ezelőtt az otthonról hozott hátrányok iskolában való megjelenése 26 százalék volt, ez az állami fenntartás évei alatt már 19 százalékra csökkent.
Érezhető eredménye van tehát, hogy az állam belépett közvetlenül az oktatás rendszerébe - jelentette ki Rétvári Bence.
Címlapi képünk illusztráció!