A Metropol összefoglalója szerint a kátyú, ami évekkel ezelőtt egyszer már gödörré szélesedett, megszokott, visszatérő eleme a hídnak. A környékbeliek csak fantomkátyúként beszélnek róla.
Először egy kényelmetlen mélyedésként indul, ami aztán gyorsan növekedni kezd, aztán mélyül is, végül pedig klasszikus tankcsapdává válik, nyílt sebbé, ahol végül csak a legrutinosabb terepralisok jutnak át. Már, ha átjutnak egyáltalán - szögezik le.
Budapest leghíresebb kátyújánál kedden tett látogatást a Metropol. Megnézték, milyen állapotok uralkodnak a hídon, és szerintük az örökké visszatérő autós csapda most az "első stádiumban" jár, a rajta áthaladó kocsit balra kissé megbillenti, de végzetes sérülést még nem okoz.
A mélyedésnek már évekre visszatérő, szinte történelminek mondható múltja van, és ha így marad, lesz még bőven jövője is. Pedig időleges megoldásokban már korábban sem volt hiány az elmúlt években:
tömték be már zúzalékkal, öntöttek rá aszfaltot, volt, hogy a vajákos ráolvasással felérő úttereléssel próbálták gyógyítani a híd sebét, de tartósan a mai napig nem sikerült orvosolni a hibát.
Úgy látszik, ennek a kátyúnak a betömése meghaladja a mai budapesti városvezetés képességeit.
A portál szerint az, hogy a budapesti utak kátyúsak, már megszokott. Az viszont különös, hogy a 2022 nyarán, két szakaszban új burkolatot kapott felüljáró aszfaltcsíkja ilyen hamar adja meg magát, a szélsőségesnek semmiképpen sem mondható időjárásnak.
Már idén márciusban, az enyhe tél vége felé járva láthatóak voltak a repedések, gödrök, lyukak, amit aztán javítani is kénytelen volt a fenntartásért felelős Fővárosi Önkormányzat. Azaz, a burkolat csupán bő fél évet bírt ki rendbe hozása után.
Legutóbb néhány hete volt a híd egy szakaszán forgalmi lezárás, az autókat, buszokat hosszú métereken át egy sávba terelték, pont abba, ahol most megjelent a híd visszatérő fantomja. Elképzelhető, hogy a megnövekedett forgalom fogott ki az aszfaltcsíkon - írja a Metropol. De akkor mégis mire tervezték, ha nem arra, hogy járművek dübörögjenek át rajta?
Kérdéseikkel megkeresték a Fővárosi Önkormányzatot, de választ ezidáig nem kaptak.