A Fondazione Barba Varley-val és a Sinum Színházzal együttműködve idén már 17. alkalommal rendezik meg a speciális, kultúrákon és országokon átívelő műhelymunkát. A művészek formákon, ritmusokon és a színpadi feszültség erején keresztül fejezik ki kreativitásukat különböző színházi kompozíciókban, sokszínű hagyományok mestereinek segítségével. Ezek csúcspontját az Anasztászisz (Feltámadás) című, montázs jellegű előadás jelenti majd május 20-án a 10. Színházi olimpia keretében a budapesti Nemzeti Színházban.
Május 8. és 15. között változatos produkciókra kerül sor a Bóbita Bábszínházban. A pécsváradi várban két ingyenes produkció lesz, május 13-án egy különleges tajvani operaelőadást láthatunk Yalan Lin tolmácsolásában, amely a zenét, a táncot és a költészetet egyesíti. Május 16-án pedig az Anasztászisz (Feltámadás) nyílt főpróbáját tekintheti meg a közönség 17 órai kezdettel.
A fesztivál kapcsán Eugenio Barba, az ISTA (International School of Theatre Antropology) megálmodója, a Norvégiában megalakult, s jelenleg Dániában működő Odin Teatret alapítója, a Magyar Nemzetnek azt mondta:
Az én megközelítésmódom más kultúrák, különösen az ázsiai hagyományok színészi formái iránti érdeklődésem eredménye. A különböző színészi tradíciók összehasonlító tanulmányozása az ISTA-foglalkozásokon arra törekszik, hogy azonosítsa azokat az állandó elveket, amelyek a különböző színészi és táncos stílusokat életre keltik
A kurzusról ezt mondta:
"A huszonkét országból érkező résztvevők Japán, Bali, Tajvan, Brazília, Argentína és Európa színészeivel és táncosaival találkoznak. Lehetőségük lesz arra, hogy testükkel felfedezzék azokat a megoldásokat, amelyeket a különböző színházi hagyományok elhallgatnak, hogy eljussanak a néző érzékelését stimuláló színpadi jelenléthez. Intenzív, tíznapos munkáról van szó, amely reggel hét órától késő estig tart. A foglalkozást Budapesten, a Nemzeti Színházban fejezzük be, ahol egy interkulturális előadást mutatunk be Anasztászisz (Feltámadás) címmel, hetven színész, táncos és zenész részvételével, akik különböző kontinensekről érkeznek"
Eugenio Barba 1964-ben alapította Norvégiában fiatal színészekkel az Odin Theatert.
Autodidakta vagyok, tudáséhségem okán rengeteg könyvet olvastam, sok előadásformát láttam, és meglátogattam alkotókat, akik különböző kontinenseken tanították és adták tovább művészetüket. Úgy látom ugyanis, mintha a színész technikája, az a képessége, hogy kapcsolatot teremtsen önmagával, a múlttal, a hagyománnyal és a nézőkkel, egyfajta rejtély lenne, illetve eszköz arra, hogy túllépjen saját korlátain.
- mondta erről.