A Metropol cikke szerint a legtöbb probléma az Üllői úton kialakítottal van. A 3 és fél méter széles sávot jellemzően a robogós-motoros ételfutárok használják, szabálytalanul és életveszélyesen, miközben a kerékpárosok csak elvétve haladnak el rajta. A kihasználtságával is vannak problémák: 250 autóra 7 darab kerékpáros jutott 12 perc alatt.
Ezenkívül komoly problémát jelent, hogy a forgalmi hibás autók nem tudnak félreállni az oszlopoktól, de ugyanez elmondható a mentőautókról, a taxikról vagy éppen az áruszállítókról és a szemétszállítókról is.
A főváros átgondolatlan közlekedéspolitikája Kispesten tüntetéshez vezetett. A Hunyadi utcában élők alig tudnak autóval hazajutni Gajda Péter polgármester és Karácsony Gergely főpolgármester bicikliútja miatt, ezért utcára vonultak, hogy tiltakozzanak. Szerintük a kerékpárutat a kertvárosi részre kellene tervezni, a Hunyadi utca ugyanis erre finoman szólva is alkalmatlan.
A Metropol értékelése szerint a fővárosi kerékpársávok azoknak a legveszélyesebbek, akiknek azokat tervezték, azaz a bringásoknak. "Ez vélhetően nem fogja népszerűsíteni a kerékpáros közlekedést. Aki úgy dönt, hogy bringával jut el Budapest egyik pontjáról a másikra, annak számolnia kell azzal, hogy a sávjukat keresztező autók nem fognak figyelni rájuk és veszélyeztetik őket. Ezenfelül tartaniuk kell a bringásoknak a buszoktól is, hiszen azok nemcsak keresztezhetik az útjukat, de sok helyen egy a nyomvonala a busz- és a kerékpársávnak, ami újabb életveszélyes helyzeteket teremt. Kijelenthető, hogy
a budapesti kerékpározás extrém sport lett
- összegzett a lap.