A Magyar Nemzet összefoglalója szerint a fejlesztések bejelentésével kapcsolatban Vitézy Dávid, a BKK egykori vezérigazgatója is megszólalt, aki elmondta, hogy Budapest nagy közlekedési csomópontjaiban gyakran negyven évvel ezelőtti állapotok uralkodnak. Vitézy szerint ugyan voltak előrelépések az elmúlt évtizedekben néhány helyszínen, de rengeteg a teendő a külső kerületek nagyobb közlekedési csomópontjai körül; ezért
a szakértő szerint ezer fontosabb teendő lenne, mint a turisták által kedvelt, a Sikló melletti tér felújítása, ugyanis a körúton kívül él Budapest többsége, és a főváros első száz legfontosabb közterületi problémája között nincs ott a budai Vár tövében a Clark Ádám tér csinosítgatása.
Hozzátette:
a közterületek lesújtó állapotban vannak, az utak tele vannak kátyúkkal és pocsolyákkal, az akadálymentesítés nem valósult meg a metróvonalakon, de számtalan olyan feladatot lehetne még felsorolni, amire sokkal inkább kellene áldoznia a fővárosnak, mint a presztízsberuházásokra.
A portál felidézi, hogy az egyik Karácsony-féle terv a Clark Ádám tér felújítása, amelyet már Tarlós István és maga Karácsony Gergely is bejelentett az évek során. A főpolgármester először 2023 májusában osztott meg látványterveket a Clark Ádám térről, akkor a mostanival azonos tartalmú beruházást jelentett be, azonban a fejlesztés végül a tervezőasztalon maradt.
Most azonban az egyre kedvezőtlenebb közvélemény-kutatások és az önkormányzati választás közeledtével a főpolgármester az I. kerület polgármesterével, V. Naszályi Mártával való egyeztetést követve újra bejelentette a Clark Ádám tér felújítását,
amelyben nagyobb terület juthat majd a gyalogosoknak, jelentősen több lehet a zöldfelület, és a kerékpározás feltételei is javulhatnak majd. A főpolgármester elmondta, hogy megmaradna a tér mára ikonikussá vált körforgalma, de a jelenleginél kisebb lesz, a közepén pedig a Mátyás-templom rózsaablakát idéző növényágyást alakítanak ki. A Clark Ádám tér felújítása a tervek szerint az Európai Unió társfinanszírozásával, a Terület- és területfejlesztési Operatív Program plusz részeként valósulhat meg.
Szintén az önkormányzati választási kampány elindításaként Karácsony bejelentette a Nagykörút felújítását és komplex megújítását, amelynek célja a körút mára megkopott vonzerejének, pezsgő kulturális és kereskedelmi életének helyreállítása. A most bejelentett, szintén az Európai Unió által finanszírozott projekttel pusztán annyi a probléma, hogy azt a főpolgármester már 2021-ben is bejelentette. Karácsony Gergely 2021-ben ugyanis olyan tervekkel rukkolt elő, amelyek szerint városi autópályából zöld, élhető, ugyanakkor pezsgő városi tengellyé alakítaná a fővárosi önkormányzat a Nagykörutat. A Népszava 2021-es cikke szerint a tervezési folyamat már 2020-ban elkezdődött, ennek részeként elsőként a városlakók többségének elfogadható célokat szerettek volna meghatározni. Karácsony Gergely azonban később ismét bejelentette, hogy egy zöld, élhető városnegyedet kíván varázsolni a Nagykörútból, a fejlesztés tervezését pedig még idén megkezdik.
Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere azzal a javaslattal fordult Bese Ferenc soroksári és Borbély Lénárd csepeli polgármesterekhez, hogy küldjenek közös levelet az építésügyi és közlekedési miniszternek - írja a Magyar Nemzet. A levélben azt kérik Lázár János tárcavezetőtől, hogy az M0-s hídon a Budafok-Tétényből a Duna másik oldalán lévő településekre utazóknak ne kelljen autópályadíjat fizetni. Aki ugyanis csak a dél-budapesti M0-s hídon akar átmenni az autójával, ugyanúgy teljes árat fizet, mint aki megkerüli a fél fővárost a körgyűrűn. Azoknak is fizetniük kell útdíjat a jelenlegi szabályok szerint, akik csak a Duna túlsó partjára utaznak, vagyis az M0-s hidat csak átkelőként használják. Az útdíj mellett az is nehezíti a Dél-Budán élők közlekedését, hogy
a Karácsony Gergely által vezetett főváros képtelen dönteni az új átkelő, a Galvani híd sorsáról. Ez a híd az elképzelések szerint közelebb lenne Dél-Budapesthez, nem mellesleg az egész főváros számára jelentősen megkönnyítené a közlekedést.
A kormány viszont addig nem tudja biztosítani erre a forrást, amíg a főváros nem dönt a hídépítés részleteiről, amíg altatja a beruházás ügyét.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEINK