A megfelelő vezetési kategóriával rendelkező sofőrök hiányára hivatkozva mondta vissza az ukrán Mikolajiv városa az Ikarusokra vonatkozó igényét – árulta el a Mandiner megkeresésére a BKV Zrt., amely azt is megírta, mi lett a nem kívánatos buszok sorsa.
Karácsony Gergely főpolgármester még 2022 decemberében jelentette be, hogy Budapest útjairól kivont, de tovább üzemeltethető autóbuszokat adományoz a BKV Ukrajnának. Egy hónappal később még mindig a járművek „műszaki és adminisztratív felkészítése" zajlott, később pedig már arról írt a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), hogy Ukrajna csupán az öt alacsony padlós Volvót vette át, a tíz Ikarusra nem tartott igényt.
A VEKE szerint egyébként a Volvókkal sok volt baj, és éppen az Ikarus lett volna a tökéletes választás az ukrajnai útviszonyokra, ráadásul könnyebben javítható, akár terepen is.
Egyeztettünk Ukrajna magyarországi nagykövetségével a felajánlásról, és ennek alapján 5 db alacsony padlós, szóló, nagyjából 20 év átlagéletkorú Volvo autóbuszra tartott igényt Csernyivci városa, amelyeket a megállapodásnak megfelelően birtokba adtunk. A 10 db magas padlós, csuklós, csaknem 30 év átlagéletkorú Ikarus pedig – az egyeztetések alapján – Mikolajiv városába került volna
– írta meg a lapnak a BKV, amelytől azt is megkérdezték, mi lett a sofőrhiány miatt nem kellő legendás hazai buszok sorsa.
A tíz visszautasított és feleslegessé vált Ikarus 280-asból nyolc járművet nyílt árverésen értékesített a BKV, az autóbuszok átlagosan 1,6 millió forintért keltek el, a társaság több mint nettó 13 millió forint árbevételt ért el. Egy jármű értékesítése még folyamatban van, egy Ikarus 280-ast pedig a Miskolci Városi Közlekedési Zrt.-nek ajándékozott a BKV, hogy Miskolc városa is megőrizhessen egyet az ott is évtizedekig közlekedett típusból.