A MAK – mint Magyarország legnagyobb és legrégebbi autós civilszervezete – országos autós érdekvédelmi egyesület álláspontja, hogy ez nem csupán autós, hanem széles körű társadalmi érdekekkel is ellentétes. Jelenleg, több mint 438.000
10 évnél idősebb, forgalomban lévő személygépkocsi üzemel Budapesten, ami a teljes fővárosi személygépkocsi-állomány több mint 60%-a.
Ennek tulajdonosait és üzemeltetőit súlyosan diszkriminálná, ellehetetlenítené munkájuk, szolgáltatásaik ellátásában, családjaik ügyeinek intézésében, gyermekeik iskolába járásában stb. Fenti intézkedés ugyancsak korlátozná az agglomerációból Budapestre munkába járók tömegeit - írja a Magyar Autóklub.
Előbbiekre tekintettel
a Magyar Autóklub "nyomatékosan kéri" a döntéshozókat, hogy készüljenek hatásvizsgálatok, a döntéseket előzze meg valódi elemzés és szakmai, társadalmi vita, amelybe vonják be a MAK-ot is.
A szervezet így folytatja közleményét: a fővárosi önkormányzat adjon érdemi választ a szakmai javaslataikra, és a közlekedésszervezési kérdésekben "ne az ötletelés, hanem a szakmai szempontok vezéreljék a döntéshozatalt", illetőleg "vegyék figyelembe az autósok érdekeit is".