Emellett az is kiderült, hogy további helyeken fognak megjelenni a CAF villamosok, köszönhetően egy átcsoportosításnak. Ez a figyelő szemek számára alapvető működésnek tűnhet, azonban a Budapestet csaknem öt éve vezető Karácsony Gergely és a BKK számára hatalmas eredmény.
Ennek az átcsoportosításnak köszönhetően 2026-ra, azaz a következő önkormányzati ciklus csaknem felére a BKK-nak sikerülhet új vonalakra is eljuttatnia a meglévő alacsonypadlós villamosok egy részét.
2026 végére CAF-ok járhatnak majd például a 2-es villamos vonalán is, emellett szintén 2026 végéig akadálymentesítenek majd megállókat az 50-es és az 56-os vonalakon.
Karácsony Gergely főpolgármester a sajtótájékoztatón kijelentette: a fővárosi önkormányzat fontos célnak tartja, hogy minél inkább akadálymentessé váljon a közösségi közlekedés.
A kijelentéseit a főpolgármester annak ellenére tette, hogy a 2019-ben tett, akadálymentesítéssel kapcsolatos vállalásainak jó részét továbbra sem valósította meg.
A főpolgármester szerint emellett a légkondicionált, alacsonypadlós jármű ma szinte már jogos elvárása minden budapestinek. Mondta mindezt annak ellenére, hogy a hármas metró szerelvényeit a korábbi ígéretekkel ellentétben nem sikerült légkondicionálóval felszerelnie a fővárosnak.