A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Újabb iskolák kapnak digitális tantermet a High Tech Suli Programnak köszönhetően

Vágólapra másolva!
Az idei pályázat hat nyertese közül júniusban két iskola is modern, 21. századi digitális tanteremmel gazdagodott, amelynek köszönhetően a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Általános Iskola, illetve a Szegedi Gregor József Általános Iskola tanárai és diákjai kezdhetik innovatív eszközökkel felszerelt tantermekben az új tanévet.
Vágólapra másolva!

Minden eddiginél több, összesen 127 iskolai alapítvány pályázott az év elején meghirdetett 240 millió forint összértékű támogatásra. A Mészáros Csoport által létrehozott High-Tech Suli program (HTS) keretében egy modern, 21. századi digitális tanterem kialakítására és a hozzá kapcsolódó szakmai program megvalósítására nyílik lehetősége a nyerteseknek. 

Ezúttal újabb 6 intézmény csatlakozhatott a High-Tech Suli közösségéhez, melyekkel együtt immár 40 High-Tech Suli tanterem lesz Magyarországon, illetve a határon túli magyar iskolákban.

A HTS közösség új nyertes intézményei közül június 13-án elsőként a Józsefvárosi Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Általános Iskola tanulói vehették birtokba a korszerű digitális technológiával felszerelt tantermet. Az eseményen részt vett és köszöntőt mondott, dr. Várkonyi Andrea, az Alapítvány az Innovatív Oktatásért kuratóriumi elnöke. Beszédében kiemelte:

Mészáros csoport, Újabb digitális tantermet adtak át a High-Tech Suli Program keretében
Fotó: Mészáros Csoport

"Az 5. pályázati körben idén rekordszámú pályázat érkezett, és mivel igencsak erős volt a mezőny, kivételesen 5 helyett most 6 nyertest választottunk ki. Az elmúlt 4 évben nagyjából 1,5 milliárd forint értékben tudtuk támogatni az iskolákat, a cél pedig ahogy eddig is, most is az, hogy olyan intézményeknek segítsünk, amelyek a legnagyobbra tudják nyitni a High-Tech Suli kapuját. Ez eddig mind a 40 alkalommal sikerült is. HTS-esnek lenni ma már ezekben az iskolákban mondjuk úgy „menő”, ténylegesen összetartó ereje van. Olyannyira jelentős szerepet kap a digitalizáció az iskolákban, hogy ma már nemzetközi robotika verseny győztesek is vannak azok között a diákok között, akik Hight-Tech Suliba járnak. A HTS termek hatása messze túlmutat a tanórákon, ezt az is mutatja, hogy a HTS iskolák a tantermekben immár évek óta nyári táborokat is szerveznek. Ezen táborok szervezését az Alapítvány szintén támogatja annak érdekében, hogy a rászoruló, vagy kevésbé jómódú tanulók is részt vehessenek komplex nyári programokban.”

Az intézményenként több mint 40 millió forint értékű támogatás keretében nemcsak a legmodernebb taneszközökkel felszerelt tanterem jön létre, hanem egy olyan, komplex pedagógiai-módszertani fejlesztés, tanártovábbképzés is megvalósul, amely felkészíti a pedagógusokat az új, innovatív tanulásszervezési megoldások, alkotópedagógiai eszközök és tananyagok használatára.

Horváth Ádám, a High-Tech Suli program szakmai vezetője hozzátette

Habár számos high-tech eszközt kapnak az iskolák, a fejlesztés középpontjában mégis a tanuló és a tanár kapcsolata, az együttműködés hatékonyabbá tétele, a differenciálás támogatása és a készségfejlesztés kerül. A tárgyalkotó eszközök a tanulók komplex problémamegoldó készségét, technika kompetenciáit és kiemelten a kommunikációs, kollaborációs készségét fejlesztik.

Jenei Andrea, az intézmény vezetője elmondta

Nagy lehetőség ez a tanulóknak, akik számára (fogyatékosságuk és hátrányos helyzetük miatt) az iskola által nyújtott lehetőség más formában nem lenne elérhető, hiszen a jelentős részüknek nincs „okos” telefonja (felméréseink szerint kb. a tanulók 15-20%-nak van telefonja, sok családban egyáltalán nincs), sőt számítógép, tablet, laptop sincs. Éppen ezért a digitális tanterem kialakításával az enyhén értelmi fogyatékos tanulók munkavállalási, az ép intellektusú tanulók továbbtanulási esélyei is megsokszorozódnak.

Az ünnepélyes teremátadáson a gyerekek az iskola tantestületi- és szakmai vezetői körében próbálhatták ki a kapott eszközöket, például interaktív panelt, laptopokat, továbbá MakeBlock robotkészletet, Micro:bit készletet, Maker’s Red Box tananyagcsomagot, lézervágót, vagy 3D nyomtatót.

Újabb digitális tantermet adtak át a High-Tech Suli Program keretében
Fotó: Mészáros Csoport

Az elkövetkezendő hetekben újabb digitális tanterem átadására kerül sor, a Szegedi Gregor József Általános Iskolában vehetik át az iskola diákjai és vezetősége a digitális eszközökkel felszerelt, készségfejlesztő termet.

Pocsai Blanka, az intézmény vezetője a pályázatban kifejtette: 

Ma már minden tantárgy esetében előtérbe kerül a digitális kompetenciafejlesztés, ehhez szükség volt a jelenlegi eszközállomány sürgős fejlesztésére, bővítésére, amely a pályázat segítségével tanulóink, kollégáink nagy örömére meg is tud valósulni. Örömünkre szolgál, hogy pályázati támogatás segítségével a következő tanév már ezekkel a reményekkel, lehetőségekkel indulhat.

 Az év folyamán további négy iskolában történik majd hasonló fejlesztés: a Cecei Általános Iskola, a Csopaki Református Általános Iskola, a Herceghalmi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, valamint a Monori Jászai Mari Általános Iskola diákjai próbálhatják ki hamarosan a technika vívmányait.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!