Jönnek az olcsóbb repülőjegyek, csere helyett javítják a hibás termékeket

Vágólapra másolva!
Brüsszelnek az uniós gazdák és nem Ukrajna érdekeit kellene képviselnie – mondta Orbán Viktor a hét elején a NAKlapnak adott interjújában. Csökkenhetnek a repülőjegyárak, változtak az úticéljaink. Változik a garanciális ügyintézés gyakorlata, csere helyett javítás jön és hosszabbodik a jótállás időtartama. Csak idő kérdése a kínai elektromos járművek dömpingje. Hosszabb távon lefelé mozdulhat az olajár – befolyásolva az üzemanyagok árát is.
Vágólapra másolva!

Brüsszel tisztességtelenül járt el a magyar és az uniós gazdákkal szemben, amikor egyre szigorúbb szabályokkal növelte a termelők költségeit, és közben versenyre kényszerítette őket olyan, a közösségen kívüli termelőkkel, akikkel szemben semmilyen elvárást nem támasztott – mondta az agrárgazdasági kamara lapjának, a NAKlapnak adott interjúban Orbán Viktor miniszterelnök. Véleménye szerint változásra van szükség a brüsszeli politikában, mert túl azon, hogy az ukrán gabona tönkreteszi az európai gazdákat, a háború és a szankciók miatt Európa gazdasága hanyatlik, a zöldátállás egy katasztrófa, özönlenek a migránsok a határokon át.  

Szerinte az Európai Bizottságnak az európai gazdák érdekeit kellene képviselnie Ukrajnával szemben, és nem az ukrán gazdák érdekeit az európai gazdákkal szemben. Azt is kijelentette, bármennyire szeretnék is Brüsszelben, a felvetés, miszerint Ukrajna csatlakozhat az Európai unióhoz, nem reális. Ennek szerinte több oka is van, de a mezőgazdaság szempontjából a legfontosabb, hogy az uniós agrártámogatások nagy részét Ukrajna egymaga felemésztené. Ha Ukrajna a jelenlegi szabályok mellett csatlakozna, akkor az európai uniós agrártámogatásokból 96,5 milliárd eurót vinne el egymaga. Ez az összeg a jelenlegi teljes hétéves keret negyede. Ezt az összeget valahonnan elő kellene teremteni, vagy jelentősen csökkenteni a többi tagállamnak járó forrásokat.  

Repülőjegyárak: jön a nyár, irány a lejtő 

Stagnálás után az árak csökkenése várható a légi közlekedésben.  Mára ott tartunk, hogy a repülőjegyárak Európában és Ázsiában stagnálnak, vagy már csökkenésnek is indultak. Azaz a helyzet fogyasztói oldalról javul, a rendelkezésre álló kapacitások és az utasigények lassan, de folyamatosan közelítenek egymáshoz. Az utóbbi évek kiemelkedően magas inflációja utasoldalról is érezteti a hatását, az emberek most már kétszer is megfontolják, hogy két hétre menjenek nyaralni, vagy elég lesz arra egy hét is, és megteszi egy közelebbi célpont is.  

Az utazás még mindig kiemelt helyen szerepel a családi költségvetésekben, erre a szándékra pedig lehet építeni, főként Európában és az Egyesült Államokban. Általános trend, hogy az emberek árérzékenysége szintet lépett,  

különösen a szállodák és az autóbérlés drágulása okoz fejfájást a szabadság tervezésénél. 

A dráguló Franciaország vagy Olaszország alternatívájaként új úti célok is egyre inkább képbe kerülnek, említhetjük 

Törökországot, Romániát,  Bulgáriát  és az Adriát 

– mondja Natalia Lechmanova, a Mastercard munkatársa, aki a kártyatársaság költési adataiból is erre következtet. 

Eldőlt: a cégeknek többé nem kell visszacserélniük a hibás terméket 

Az Európai Unió Tanácsa véglegesen jóváhagyta azt a jogszabályt, amely szerint a gyártóknak és szolgáltatóknak inkább javítaniuk kell a meghibásodott termékeket csere helyett – tájékoztatott az uniós tanács csütörtökön.   jogszabály megerősíti a fogyasztók javításhoz való jogát, egyértelműsíti a javítással összefüggő gyártói kötelezettségeket, és arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy csere helyett javítással vagy javíttatással hosszabbítsák meg az általuk vásárolt termékek élettartamát. 

Az új szabály értelmében a gyártóknak időben és megfizethető áron kell gondoskodniuk a meghibásodott termékek javításáról, valamint tájékoztatniuk kell a fogyasztókat a javításhoz való jogukról.  

A garanciális időszakon belül megjavított termékekre további egy évvel meghosszabbodik a jótállás, ezzel is arra ösztönözve a fogyasztókat, hogy ne a cserét válasszák. 

Kínai autók inváziója: Európa is elesik, csak idő kérdése 

Ahogy Japán és Dél-Korea, úgy Kína is garantáltan beveszi az európai autópiacot, a folyamatot legfeljebb lassítani lehet – állítják iparági szakértők. A kínai autók inváziója vámokkal nem állítható meg – derül ki a Világgazdaság cikkéből. A konklúzió, hogy a kínaiak térnyerését legfeljebb lassítani lehet, megakadályozni már nem. 

És erről leginkább az ellustuló hagyományos gyártók és folyamatot vámok kiszabásával átmenetileg talán orvosolni tudó nagypolitika tehet. A kínai elektromosjármű-gyártók már évek óta tanulmányozzák az európai piaci körülményeket, a vásárlói attitűdöt, szokásokat, s nem sajnálják a pénzt iparági veteránok, szakértők szerződtetésére, a kiskereskedelmi kapcsolatok kiépítéséről már nem is beszélve.  

A BYD és a Chery gyártást is hoz Európába, előbbi Szegeden, utóbbi Spanyolországban, Barcelonában próbálkozik.  

Az Európai Unió jelenleg is vizsgálódik, és Brüsszelben tisztában vannak azzal, hogy valamit tenni kell az erőviszonyok kiegyenlítéséhez, mert ha minden így marad, azzal teljesen hazavágják az európai járműipart. A költség-haszon vizsgálatok javában folynak, és júliusban már vámot is emelhetnek a kínai autókra. 

Furamód a német autógyártók mereven ellenzik a vámemelést, lábon lövésről, öngólról meg hasonlókról beszélnek, egyszersmind hangsúlyozva, hogy a maguknak kell megtenniük a versenyképességük javításához szükséges lépéseket. 

Harmadik napja esnek az olajárak az OPEC+ ülése előtt, ám jöhet a fordulat 

Az OPEC+ vasárnapi csúcsa előtt napok óta csökkennek a nyersolajárak a feltámadt, túlkínálattal kapcsolatos aggodalmak miatt. Az északi-tengeri Brent augusztusi határidős jegyzése hordónként 1,9 százalékkal, 82 dollár közelébe esett – írta péntek reggel a Bloomberg. Ez azért érdekes, mert ez az olajtípus számít mércének az üzemanyagárak szempontjából. Rövid távon ugyan nagy a bizonytalanság, mindkét irányba kilenghet az inga, ám hosszabb távon inkább csökkenő olajárak várhatók. Március első hetében az OPEC+ abban állapodott meg, hogy az idei év első felére is kiterjesztik a napi 2,2 millió hordós önkéntes termeléscsökkentést, azaz vasárnap már ki kell derülnie, hogy mi lesz az év hátralévő részében. 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!