A fenntarthatóság a P&G európai ellátási lánc stratégiájának kritikus eleme. Az újonnan bevezetésre kerülő hibrid rakodás kombinálja a különböző szállítási módokat, mint a raklaprakodás, a padlórakodás (az áruk rakodása közvetlenül a szállítótartály vagy a teherautó padlójára) illetve a vegyes rakodást. Emellett optimalizálja az áruk helykihasználását a hatékonyság és a fenntarthatóbb szállítmányozás javítása valamint a szállítási költségek csökkentése érdekében. Ez a megközelítés lehetővé teszi a konténer vagy teherautó helyének maximalizálását, azaz a holtterek minimálisra csökkentését, és alkalmazkodik a szállított áruk különböző típusaihoz. A hibrid rakodás tehát lényegében az ellátási láncban a különböző rakodási módszerek legjobb gyakorlatainak kihasználására összpontosít, hogy hatékonyabb és költséghatékonyabb szállítási folyamatot hozzon létre.
A P&G termékeit Magyarországon többezer kamion szállítmányozza, fő logisztikai központja pedig Csehországban található, az innen induló Közép-európai és Közép-ázsiai rakományok évente mintegy 99 fuvarral való csökkentése az új módszernek köszönhetően közel 500 000 kilométernyi utazást takarít meg, ezért a hibrid rakodás bevezetése jelentős lépés a teljes ellátási lánc fenntartható működtetése felé.
„Izgatottan várjuk az új ellátási láncban rejlő lehetőségeket – mondta Krubl Yvette, a Procter & Gamble vállalati kommunikációs vezetője. – A Közép-Ázsiába tartó útvonalakon a hibrid holtrakomány-rakodás nemcsak azt teszi lehetővé, hogy hatékonyabban irányítsuk logisztikai műveleteinket, hanem jelentősen hozzájárul ahhoz is, hogy akár 510 tonnával csökkentsük a széndioxidkibocsátást.”
Az új ellátási terv része a P&G szélesebb körű stratégiájának, amely az egész ellátási láncban az innovációra és a fenntarthatóságra összpontosít. A vállalat további pozitív teszteredményekre számít, és továbbra is olyan ellátási lánc-innovációkat tervez, amelyek racionalizálják az áruk gyárból a fogyasztóhoz való eljuttatásának folyamatát. A P&G emellett a mesterséges intelligencia segítségével tovább fokozza a teherautók ütemezésének optimalizálását, az üresjárati idő minimalizálást és a dinamikus útvonaltervezés révén a töltöttségi arányok növelését. A jövőbeni még hatékonyabb szállítmányozási megoldásokért további kísérletek is folynak, mint a kisebb légellenállást célzó összecsukható raktér, két szerelvény összekapcsolása, vasúti szállítás növelése, az üresjáratok mindkét irányú megszüntetése, AI vezérelt árukeresés és az összes európai szállítási pont (gyárak, logisztikai egységek) teljeskörű összekapcsolása.