A felüljárót 2021-ben újították fel teljesen, de már ez sem indult egyszerűen. A munkálatok elkezdésével egy évet késtek, majd a munkát két ütemben csinálták meg.
Az eredmény borzasztó lett, tavaly márciusban megint fel kellett újítani a felüljárót, hamarosan pedig harmadszorra is le fogják zárni.
Valószínűleg a rossz munka miatt kialakult hibákat kell megint javítani.
Az nem meglepetés, hogy a budapesti utak kátyúsak, az viszont figyelemre méltó, hogy a 2021-ben teljesen, két ütemben felújított felüljáró aszfaltja ilyen hamar tönkremegy. A BKK információi szerint ugyanis a július 4-e óta tartó munkálatok alatt teljesen megújult az aszfalt is a felüljárón. Ezen felül kicserélik a szigetelést és felújítják a vízelvezetési dilatációs rendszert – írja a Metropol.
A munkával várhatóan augusztus végére készül el a város, addig az autósok előtt le lesz zárva a felüljáró.
Már márciusban, a tél vége felé látszódtak az úton repedések, gödrök és lyukak, amit még akkor javítottak. Ezek után a burkolat csak pár hónapot bírt ki.
Az egyik kátyú már évekkel ezelőtt gödörré szélesedett a felüljárón, ez minden felújítás után ugyanúgy visszatér, ezért
a környékbeliek már csak fantomkátyúnak nevezik.
A javítások után a burkolat jellemzően csak pér hónapot bírt ki.
A felüljáró 2020-ban úgy volt lezárva bő félévig, hogy nem is dolgoztak rajta. A BKK szerint a kivitelező vállakozó áprilisban nézte meg a felüljárót és kiderült, hogy a vasbeton szerkezet állapota miatt nem lehet megcsinálni a tervezett javítást. Ezzel a felújítás ára 778 millió forintról 999,8 millióra emelkedett. A felújítás két lépcsőben zajlott és 2021 októberére lett kész.
Ekkor a BKK azt állította, hogy 15 évig biztonságosan lehet használni a felüljárót. A 2021-es felújítás óta azonban rengeteg pénzt költhettek a felüljáró újabb javításaira.
Karácsony Gergelyék korábban a Blaha Lujza teret is több százmilliós többletköltséggel adták át, majd a trehány munka miatt ott is kellett már javításokat végezni.