Nagy Márton: Magyarország javaslatcsomagot terjesztett elő az európai elektromobilitás fejlesztésére

Nagy Márton, gazdaságfejlesztési miniszter, miniszter, politikus, NagyMárton
Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter
Vágólapra másolva!
Magyarország 11 pontos javaslatcsomagot terjesztett az uniós Versenyképességi Tanács elé az elektromos autózásra való átállás felgyorsítása érdekében - mondta a nemzetgazdasági miniszter szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

 Nagy Márton hangsúlyozta: szükség van az európai elektromobilitás fellendítését támogató intézkedések összehangolására, mert jelenleg az egyes tagállamok különböző stratégiákat valósítanak meg.

Nagy Márton
Nagy Márton
Fotó: Balogh Zoltán

  A javaslatokat ismertetve a nemzetgazdasági miniszter kiemelte, hogy fejleszteni kell a töltőinfrastruktúrát, a szabályozási terhek enyhítésével kell elősegíteni a versenyképesség növekedését, valamint a zöld átmenet során a technológia-semleges eljárásokat és a körforgásos gazdaságot kell előtérbe helyezni.

 Nagy Márton felidézte: a Versenyképességi Tanács keddi ülésén előterjesztett javaslatok a közös európai fellépést szorgalmazzák, támogatják az európai versenyképességet és a zöld átállást.

A töltőhálózat a szükségesnél sokkal lassabban épül ki, ezért a magyar javaslatok között egyebek mellett szerepel, hogy 50 kilométerenként létre kell hozni elektromos töltőállomásokat, illetve a benzinkutak 80 százalékánál biztosítani kell elektromos töltőegységeket.

A nyilvános töltőhálózat fejlesztésére uniós szintű támogatási programra van szükség, a háztartási töltőállomások kialakításához pedig 900-1500 euró támogatás bevezetését indítványozzák - tette hozzá a nemzetgazdasági miniszter.

    Támogatást kell adni az elektromos járművek vásárlásához, Magyarország minden európai uniós állampolgár számára 4500 eurós hozzájárulást javasol 

- közölte Nagy Márton.
    Különösen fontosnak nevezte a használt elektromos járművek vásárlását és lízingelését, amit egyedi támogatások bevezetésével kell ösztönözni. A nemzetgazdasági miniszter kitért az európai flottafelújítási rendszer bevezetésére, ami a vállalatok esetében segítené elő a közepes és nehéz elektromos tehergépjárművekre, autóbuszokra és távolsági buszokra való átállás felgyorsítását.

 Nagy Márton kiemelte: a javaslatcsomag indítványozza a többi között az akkumulátorok vagy azok részeinek cseréjére vonatkozó technológia-semleges eljárások elősegítését, valamint a használt akkumulátorok kötelező újrafeldolgozását és megbízhatósági tanúsítvány bevezetését.

A megvalósítás, illetve az erősebb koordináció érdekében Magyarország rendszeresen ülésező munkacsoport létrehozását indítványozza, valamint elektromobilitásról szóló törvény megalkotását javasolja az Európai Bizottságnak. A miniszter ezt azzal indokolta, hogy az elektromos átállás a versenyképesség szíve, meghatározza az európai ipart.

    Kérdésre válaszolva a miniszter azt mondta, hogy a szükséges keret mintegy 100 milliárd eurós nagyságrendű lehet.


    Nagy Márton a kínai elektromos autóimportot terhelő átmeneti büntetővámok bevezetésével kapcsolatban úgy fogalmazott: azon túl, hogy a magyar kormány nem támogat protekcionista, piackorlátozó intézkedéseket, ez a lépés kereskedelmi háború kibontakozását jelentheti, ami egyik félnek sem lenne jó.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!