Vitályos Eszter: Megengedhetetlen, hogy a repülőtéren kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat

Vágólapra másolva!
Megengedhetetlen, hogy a repülőtereken az információhiány miatt kiszolgáltatott helyzetbe hozzák az utasokat - mondta a kormányszóvivő a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában.
Vágólapra másolva!

Vitályos Eszter hozzátette: nem kapnak megfelelő tájékoztatást azok, akiknek a járata késik, vagy azt törölték. Az információhiány és a repülőtéren felmerülő körülmények késztették arra a kormányt, hogy beavatkozásokat kérjen.

Elmondta, Orbán Viktor miniszterelnök utasította Nagy Márton gazdasági minisztert arra, hogy vegye fel a kapcsolatot a Budapest Airport és a Hungarocontrol Zrt.-vel. A Budapest Airport már gondoskodó helyeket, care zone-okat hozott létre, ahol komfortosabb körülmények, magasabb támlájú székek, fekvőhelyek, ivóvíz, raktár várja a várakozó utasokat, és bébiételekkel, törlőkendővel a kisgyerekesekre is gondolnak.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálja 2024. június 6-án. Ezen a napon aláírásra került a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerződése, így közel 20 év után újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér. A megállapodásnak köszönhetően a magyar állam vételár arányosan 80 százalékos tulajdonrészt szerez a Budapest Airport Zrt.-ben, a francia társbefektető VINCI pedig 20 százalékot.
Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

Úgy folytatta: a légitársaságoknak arra kell törekedniük, hogy minél jobb színvonalú szolgáltatást nyújtsanak. Az utasok információhiánya abból is adódik, hogy akik a földi kiszolgálásban részt vesznek, nem a légitársaságok alkalmazottai, ezért nem akarják a felelősséget vállalni a késésekért. A miniszterelnök és a gazdasági miniszter azt kérte, ne forduljon elő, hogy magyar családok órákig állnak, és nem foglalkozik velük senki.

Beszélt arról is, hogy a légi járatok késésének több oka van: nyáron sűrűbbek a járatok, forgalmasabb a légtér, amelynek az orosz-ukrán háború is befolyásolja a forgalmát. Sok a járatkésés és -törlés Európa-szerte.

Vitályos Eszter igennel válaszolt arra a kérdésre, elvárható-e a légitársaságoktól, hogy tartsák a menetrendet, más esetben fizessenek kártérítést az utasoknak. 

Jelezte, több fogyasztóvédelmi eljárás van folyamatban légitársaságokkal szemben.

A kormányszóvivő kitért arra is, hogy a gazdasági miniszter hétfőn egyeztet az üzemanyagárakról a Magyar Ásványolaj Szövetséggel és a Mol Zrt.-vel.

Emlékeztetett: a szövetség és a kormány korábbi megállapodása szerint a régiós átlagárakat kell tartani Magyarországon, hozzátéve, megengedhetetlen, hogy magasabb árat kell fizessenek a magyarok, mint a régió országaiban élők.

Hangsúlyozta, a KSH minden pénteken közzéteszi a régiós átlagárakat, ehhez kell igazítaniuk az itthoni árakat a kereskedőknek. Volt februárban és áprilisban egy beszélgetés a Mollal és kereskedőkkel, most azt látják, hogy néhány forinttal magasabbak az árak - jelezte a kormányszóvivő.

Ha már volt megegyezés, és a kereskedők heteken keresztül hozzá tudták igazítani az itthoni árakat a régiós átlagárhoz, akkor kell lennie megoldásnak anélkül, hogy a kormánynak be kelljen avatkoznia - jelentette ki.

Azt mondta, nem az adótartalom miatt magasak az üzemanyagárak, "sokkal inkább az árrésben, a kereskedők ügyeskedésében kell keresni az okokat". Február és április között háborús üzemanyagárak voltak, ezt sikerült letörnie a kormánynak.

Vannak olyan járulékos költségek, amelyek "velünk maradnak, amíg a háború tart, ezért is az az érdekünk, hogy a háborúnak mielőbb legyen vége

- mondta Vitályos Eszter.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!