Mint arról már korábban beszámoltunk vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől érkező Claudiopolis InterCity több kocsija a Keleti pályaudvar közelében. Az elővárosi és távolsági vonatok is más budapesti állomásokról indulnak.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya a vasúti közlekedés veszélyeztetése bűntett gyanúja miatt, szakértők bevonásával folytat nyomozást. A folyamatban lévő eljárás érdekében bővebb tájékoztatás jelenleg nem adható.
- közölte az Origo megkeresésére a BRFK.
Nem rég előzetes jelentést adott ki az Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete az ügyben. A helyszíni szemle adatai alapján azt írták, a kisiklást törött csavarok okozták, amelyek az egyik sínpárt rögzítették korábban a váltó tolórúdjához. A jelentés szerint amikor egy vonat érkezik, a váltórúdnak át kell(ene) tolnia a szomszédos pályára terelő, úgynevezett csúcssíneket a helyes állásba, hogy a vonat a pályán maradjon. A törött csavarok miatt azonban ez nem sikerült, így azok a fősín mellett maradtak, és átterelték a szerelvényt a szomszéd pályára, ahol egy másik vonat érkezett.
A problémát a tolórúd valós mozgása miatt a biztosítóberendezés nem észlelte, a mozdonyvezető viszont szerencsére igen, aki vészfékezéssel megállította a szerelvényt, mielőtt nagyobb baj történt volna. A váltás közbeni fékezés miatt olyan oldalerők keletkeztek, amik megdobták a kocsikat, de szerencsére senki sem sérült meg.
A jelentés szerint a MÁV Zrt. 2024. augusztus 25-én, 19 óra 10 perckor jelentette a Közlekedésbiztonsági Szervezetnek, hogy Budapest-Keleti pályaudvaron a 74-1 sz. vonat több kocsija kisiklott. A bejelentést követően a Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálóbizottsága azonnali helyszíni szemlét tartott. Az esemény okainak feltárása, valamint a tanulságok levonásával a jövőbeni hasonló események bekövetkezésének megelőzése érdekében a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakmai vizsgálatot indított.
Júliusban Romániában siklott ki a Bécs-Budapest-Bukarest útvonalon közlekedő Dacia nemzetközi gyorsvonat harmadik vagonjának egyik kereke Kőhalom (Rupea) térségében.
Az incidens egy felújítás alatt álló pályaszakaszon következett be, amelynek egyetlen járható sínpárján óránként legfeljebb 30 kilométeres sebességgel közlekednek a vonatok.