Panaszkodnak a vásárlók és a boltok is, rengeteg a probléma a PET-palackok visszaváltásával

Vágólapra másolva!
Az új automaták nagyon lassan veszik be a palackokat, illetve a boltokban csak egy-két automata van elhelyezve, emiatt kígyózó sorok alakulnak ki az automaták előtt. Ráadásul egyesek más szeméttel is blokkolják a gépek működését - ezekkel a panaszokkal szembesítették a július 1-jétől már országosan működő rendszer üzemeltetőjét, a Mohut.
Vágólapra másolva!

Erre válaszként az a  tájékoztatás érkezett, miszerint a visszaváltás gyorsasága ugyanolyan, mint a külföldön telepített ugyanilyen automaták esetében. Sőt, a hazai gépek 95 százalékos rendelkezésre állása még magasabb is a nemzetközi viszonylatban jellemző 90 százalékosnál. Tehát az elromlásukról nemigen lehet szó, megrongálásukról annál inkább, de ez ellen a Mohu nem tud mit tenni, a berendezésekért az üzemeltető boltok felelősek.

Azonban azt elismerték, hogy náluk és az érintett kiskereskedelmi egységekben még tart a gyakorlati tapasztalatok gyűjtése és a betanulás. Remélik, hogy a visszajelzéseknek is köszönhetően néhány héten belül javulás tapasztalható majd - írja a Világgazdaság.

Az önkiszolgáló kassza nem szereti a kupont
További problémába ütköztek a vevők a visszaváltott flakonokért járó kuponokkal, ugyanis többen nem tudták az önkiszolgáló kasszánál a kuponokat levásárolni. Visszajáró pénzéért a vásárló kénytelen volt újból sorban állni a pénztárnál. Nem beszélve arról, hogy az önkiszolgáló kasszák miatt a legtöbb boltban már csak egyetlen pénztáros dolgozik, ahol aztán hatalmas sorok alakulnak ki. 

Ez azonban nem a Mohu ügye - tudta meg a Világgazdaság. A boltok saját döntése az, hogy hogyan teszik lehetővé a kupon levásárlását. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, a vevők 80-90 százaléka a kupon levásárlásán keresztül szeretné visszakapni a betétdíjat.

 

Tömeg a bejáratnál
Mint kiderült, arról sem a Mohu dönt, hogy az automaták a bolton belül vagy kívül vannak-e. Ha ugyanis belül vannak, akkor a visszaváltásra várók tömege ellehetetleníti a közlekedést a bolt bejáratánál, az előterében. Ráadásul annak is végig kell sétálnia a bolton, aki nem is akar vásárolni, csak visszaváltani, hiszen, ha már belépett az automatáig, a fotocellás ajtó nem engedi ki.

 

Gyűlik a szeméthegy
Olyan panasz is érkezett, hogy az automaták nem veszik be azokat a flakonokat, amelyeket a vevők szerint vissza kellene venniük. Azonban a vevő az automaták melletti szelektív hulladékgyűjtőbe sem tudja kidobni a flakonokat, mert olyan ritkán ürítik azokat, emiatt pedig óriási szemét halom is kialakul körülöttük.

A Mohuhoz érkezett bolti visszajelzések szerint is túl nagy terhelés éri a boltok automatáit, és a hulladékpalack-gyűjtőket. A nagyobb boltok automatáit sokkal több palack visszaváltására akarják használni, mint amennyit az adott bolt forgalmaz. Ennek is az magyarázata, hogy a lakosok szívesebben viszik oda vissza a dobozaikat, üvegjeiket, ahol nagy parkoló van, kényelmesebben megállhatnak, kevesebb távot kell megtenniük szatyraikkal.

Vásárolni viszont szívesen mennek a kisboltokba is. Ne felejtsük el, országosan máris napi 3,5 millió palackról van szó. A Mohu emlékeztett arra is, hogy a társaság üzemeltetési díjat fizet a boltoknak az automaták után, és fizet minden visszaváltott palackért.


 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!