A Kifli.hu és az Élelmiszerbank közötti együttműködés keretében az online szupermarket rendszeresen adományoz olyan élelmiszereket, amelyek kereskedelmi forgalomba már nem kerülhetnek, de fogyasztásra tökéletesen alkalmasak. A
z idei évben eddig 42 501 kg élelmiszert adtak át az Élelmiszerbanknak, a 2020 óta tartó együttműködés során pedig összesen 191 544 kg élelmiszeradományt juttattak el a rászorulókhoz.
A november 19-ig tartó akció egyszerű, mégis hatékony módját kínálja a segítségnyújtásnak: a Kifli.hu vásárlói a megszokott online bevásárlásuk során, a Mastercard fizetési mód választásával automatikusan hozzájárulnak 260 forinttal a nehéz helyzetben élő gyermekek élelmezéséhez.
Gabriel Makki, a Kifli.hu ügyvezetője a kampánnyal kapcsolatban elmondta:
Büszkék vagyunk arra, hogy a Mastercarddal és az Élelmiszerbankkal együttműködve ilyen egyszerű és hatékony módot találtunk arra, hogy vásárlóink segíthessenek a rászoruló gyermekeken. Ez a kezdeményezés tökéletesen illeszkedik a Kifli.hu fenntarthatósági törekvéseihez, és lehetővé teszi, hogy a mindennapi bevásárlás során hozzájárulhassunk a pozitív társadalmi változáshoz.”
Nagygyörgy András, az Élelmiszerbank külső kapcsolatokért felelős igazgatója az akcióval kapcsolatosan emlékeztetett, hogy napjainkban az élelmiszerpazarlás számít az egyik legsúlyosabb szociális és környezetvédelmi problémának. Hozzátette, hogy bár a bolygón mindenki számára terem elég élelmiszer, mégis rengetegen éheznek, ráadásul az üvegházhatású gázok 10 százaléka is a megtermelt, de el nem fogyasztott ételekkel hozható összefüggésbe. „A Kifli.hu és az Élelmiszerbank Egyesület már évek óta együttműködik azért, hogy a legutolsó falatnyi felesleget is megmentsük. Az online szupermarket munkatársai minden hajnalban átválogatják az előző napról megmaradt frissárukat, hogy amit csak lehet, a rászorulók ellátására tudjanak félre tenni. Az Élelmiszerbank pedig még aznap el is juttatja ezeket a termékeket a nélkülözőkhöz.
Nagy lépés, hogy a MasterCardnak köszönhetően most bárki segítheti az erőfeszítéseinket, mégpedig az otthona kényelméből, pusztán néhány kattintással”
– mondta Nagygyörgy András.
Szalkai Réka, a Mastercard marketing igazgatója a bejelentés kapcsán hangsúlyozta: „A Mastercard ESG stratégiájának része, hogy számos nagyszerű globális programot támogat világszerte, de abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy helyi szinten is van lehetőségünk beállni különböző segítő kezdeményezések mögé. Ezért is örültünk a lehetőségnek, hogy Kiflivel és vásárlóik segítségével ezúttal a rászoruló gyermekek étkeztetését tudjuk támogatni a közel egy hónapos kampány alatt.”
A kezdeményezés nem csak a rászoruló gyermekek támogatását célozza, hanem felhívja a figyelmet az élelmiszerpazarlás problémájára is.
A Kifli.hu „Mentsd meg az élelmiszert!” programja szintén szorosan kapcsolódik ehhez a kezdeményezéshez. A program keretében a vásárlók kedvezményes áron vásárolhatnak olyan termékeket, amelyek hamarosan lejárnak, ezzel is csökkentve az élelmiszerpazarlást.
A kampányról és a részvétel módjáról további információk találhatók a Kifli.hu weboldalán.