Brüsszel egyelőre hallgat Magyar Péter mentelmi jogának felfüggesztésével kapcsolatban. Mi lenne az elvárható, elfogadható hozzáállás jelenleg az említett politikus részéről?
Amennyiben a mentelmi jog felfüggesztésére az Európai Parlamentben nem kerül sor, abban az esetben az ügyészség nem emelhet vádat az érintettel szemben, ha azonban felfüggesztik a mentelmi jogát, le lehet folytatni a büntetőeljárást vele kapcsolatban. (Az Európai Unió kiváltságairól és mentességeiről szóló 7. sz. jegyzőkönyv 9. cikke alapján az EP-képviselőket mentelmi jog illeti meg.) A brüsszeli gyakorlat az, hogy
a globalista fősodorral egyetértőket szinte soha nem adják ki a hatóságoknak,
a mentelmi jog felfüggesztésére irányuló eljárás pedig rendkívül hosszas, végső soron pedig nem jogi, hanem politikai alapon, egy politikai testület (az EP) hozza meg a döntést a felfüggesztés tárgyában.
A jogi szakbizottság ugyan ajánlást tesz az EP-nek, de a „szakvéleményük” semmilyen kötőerővel nem bír, az jogi értelemben irreleváns az EP számára. Európai Parlament eljárási szabályzata alapján a kiváltságokra és mentességekre vonatkozó hatáskörének gyakorlása során a Parlament fellép annak érdekében, hogy demokratikus jogalkotó gyűlésként megőrizze integritását és biztosítsa képviselői függetlenségét feladataik ellátása során. A parlamenti mentelmi jog nem a képviselők személyes kiváltsága, hanem a teljes Parlament és az egyes képviselők függetlenségének biztosítéka.
Az érintett EP-képviselőnek jogában áll megvédenie saját mentelmi jogát, de van lehetősége arra is, hogy elismerje a felelősséget.
Erre azonban az érintett esetében csekély esély mutatkozik.
Magyar Péter mintha maga sem tudná eldönteni, hogy beüljön-e az EP-be. Az utóbbi időszakban arról lehetett olvasni, hogy hosszú hetekig nem is jelent meg brüsszli munkahelyén. Nem arcul csapása ez az őt megválasztó embereknek?
A Tisza Párt elnöke korábban még azt állította, hogy „az Európai Parlamentbe biztos, hogy nem ülök be”, majd úgy fogalmazott, hogy „én fogom vezetni a listát, de én nem fogok kimenni Brüsszelbe, ezt megígérhetem!” Azt is mondta, hogy minden hónapban legalább egyszer - a plenáris heteken - kint lesz „2-3 napot, tehát a minimumot, amit kint kell lenni”, illetve a szakbizottsági heteken lesz majd kint „egy hónapban 2-3 napot”.
Jól látszik, hogy mennyire veszi komolyan a magyar emberek európai uniós képviseletét és az uniós polgárok pénzéből finanszírozott, közel 8 milliós forintos fizetéssel járó állását.
Magyar Péter kapcsán a sajtóban az elmúlt időszakot tekintve több bűncselekmény gyanúja - a lopástól a hűtlen kezelésig - felmerült, így a mentelmi joggal járó EP-képviselői mandátum kifejezetten - ahogy mondani szokás - kapóra jöhet számára az elmúlt hetekben vele kapcsolatban nyilvánosságot látott botrányok tükrében.
Az EP-nek mennyi idő áll rendelkezésére, hogy döntsön a mentelmi jog felfüggesztése ügyben? Úgy tűnik, mintha időhúzás zajlana.
Az Európai Parlament eljárási szabályzatának 9. cikkében foglalt rendelkezések határozzák meg, hogy miként lehet felfüggeszteni egy EP-képviselő mentelmi jogát. A tagállamok illetékes hatóságainak valamely képviselő mentelmi jogának felfüggesztésére irányuló, az elnökhöz intézett kérelmét a parlament plenáris ülésén jelentik be.
Az EP jogi szakbizottsága haladéktalanul, de a kérelem összetettségét figyelembe véve vizsgálja meg a mentelmi jog felfüggesztésére vagy a kiváltságok fenntartására irányuló kérelmeket. A bizottság tesz ajánlást a mentesség és a kiváltságok fenntartására irányuló kérelem elfogadására vagy elutasítására.
Ez a szakbizottság felkérheti az érintett hatóságot arra, hogy kérelmét indokolja.
A bizottság az érintett hatóság hatáskörére és a kérelem elfogadhatóságára vonatkozóan indokolással alátámasztott véleményt adhat, de nem nyilatkozhat a képviselő bűnösségével, illetve ártatlanságával kapcsolatban, valamint arról sem, hogy a neki tulajdonított vélemény vagy cselekedetek indokolttá tesznek-e büntetőeljárást.
A bizottság kérheti az érintett hatóságtól a szükséges információkat, és az érintett képviselő számára lehetőséget ad a meghallgatásra, ahol bármilyen iratot vagy bizonyítékot előterjeszthet.
Ha a képviselő nem vesz részt a meghallgatáson, az eljárás anélkül folytatódik, és további kimentési kérelmeket nem fogadnak el.
A szakbizottság jelentését a képviselők a következő plenáris ülés alkalmával megvitatják, amiről aztán a vitát követő első szavazások óráján szavaznak. Az elnök haladéktalanul értesíti az érintett képviselőt és az érintett tagállam illetékes hatóságát az EP döntéséről.
A folyamat alapján azonban jól látszik, hogy
van lehetősége a strasbourgi testületnek az időhúzásra,
egy vonatkozó kérelem könnyen elakadhat az adminisztratív fázisok és a nehézkes bürokrácia útvesztőiben.
Amennyiben – és ahogy sejthető is – Manfred Weber és az Európai Néppárt megvédi Magyar Pétert ebben a lopási ügyben, úgy reálisan kérhetnek, elvárhatnak tőle cserében valamit? Mit „mond” a brüsszeli gyakorlat?
A Tisza leendő politizálásával kapcsolatban fontos kiemelni, amit Magyar Péter egy 444-interjúban állított, miszerint „nem mindig kell a magyar megoldást erőltetni”.
Ezeket a szavakat bármelyik, nem magyar, balliberális EP-képviselő is mondhatta volna Brüsszelben, csak egy a nemzeti szuverenitást fontosnak ítélő magyar politikus nem.
Amennyiben Magyar Péterék is megszavazzák Ursula von der Leyent az Európai Bizottság (EB) elnökének, úgy
a Tisza Párt képviselői a magyarok akaratával mentek szembe,
hiszen egy korábbi közvélemény-kutatás szerint a magyarok 51 százalék nem támogatja, hogy újra megválasszák von der Leyent, és csak a 26 százaléka igen (vagyis kétszer annyian elégedetlenek az EB elnökével).
A Magyarország elleni ideológiai támadások azért aggasztónak, mert az alapjukat képező konfrontatív, progresszív politika súlyosan veszélyeztetheti nemzetünk szuverenitását, biztonságát és hagyományos értékeit, a migrációs nyomás, a genderideológia erőltetése, a háborúpárti politika támogatása, valamint
Manfred Weber néppárti elnök magyarellenes kirohanásai is mind azt bizonyítják, hogy ezek a támadások szándékoltan figyelmen kívül hagyják Magyarország sajátos kulturális, társadalmi és politikai helyzetét,
és most már azt a célt is szolgálják, hogy aláássák a jelenleg az uniós elnökséget betöltő Magyarország külső mozgásterét. Ha ebben Weberéket a Tisza támogatja, az EPP sok mindenre hajlandó lesz Magyar Péterék megvédése érdekében.