Borzalmas állapotban az Örs vezér tere állomás: a várakozók nyakába esik az eső

Egy kisebb szitálás is ilyen tócsát okoz a vélhetően lyukas tető miatt.
Fotó: Metropol
Vágólapra másolva!
Az Örs vezér tere állomás állapota egyre rosszabb: az eső gond nélkül befolyik, így a peronon várakozóknak kerülgetniük kell a pocsolyákat.
Vágólapra másolva!

Hiába költöttek 1,2 milliárd forintot a metróállomás felújítására, ma, több mint 15 évvel később, az utasok kénytelenek vigyázni, hogy ne ázzanak meg a szivárgó tető miatt. Úgy tűnik, a drága beruházás mára nem állja meg a helyét. 

Jobb helyzetben lehetnénk, ha Karácsony Gergely nem vette volna le a közlekedési fejlesztések listájáról az Örs vezér terét,

hiszen akkor hamarabb elkészülhetett volna az új állomás. Most azonban az állam csak három év múlva kezdhet neki a kivitelezésnek - írja a Metropol.

Örs vezér tere: beázik a tető, az utasok kerülgetik a tócsát
Fotó: Metropol

Az Örs vezér tere metróállomásának felújítása komoly vitákat váltott ki

A Demszky Gábor vezette városvezetés 1,2 milliárd forintos projektjét sokan bírálták, köztük a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), amely pazarlásnak és rövidlátónak nevezte a beruházást. 

Már akkoriban szóba került az M2-es metró és a H8-as/H9-es HÉV összekapcsolása az Örs vezér terén.

Később Karácsony Gergely kapott lehetőséget a projekt megvalósítására, de a főpolgármester 2021-ben levette a napirendről, annak ellenére, hogy 2019-es kampányában még fontos ígéretként szerepelt. Azóta a magyar állam vette át a fejlesztést, amely az M2 és a HÉV összekötésére, valamint az agglomeráció közlekedésének javítására irányul - számolt be róla a Metropol.

Az engedélyeztetési folyamat idén tavasszal megkezdődött, a következő lépés a kivitelezési tervek beszerzése, és várhatóan 2-3 év múlva indulhat az építkezés. 

Három éven belül tehát teljesen átalakul az Örs vezér tere: az új állomás a mostani HÉV-megálló helyére kerül, így a jelenlegi, elavult tető is elbontásra kerül.

Egy kisebb szitálás is ilyen tócsát okoz a vélhetően lyukas tető miatt
Fotó: Metropol

Átszállás nélkül Cinkotától a Déliig

Az új fejlesztések nemcsak a sínpályát érintik, hanem modern HÉV-kocsikat és biztosítóberendezéseket is telepítenek, valamint új járműtelep és P+R parkoló is épül. 

Ez a beruházás Budapest legnagyobb környezetvédelmi projektje lesz, hiszen a környező településeken élők az autóikat a parkolóban hagyhatják, és a HÉV-metróval gyorsan, átszállás nélkül eljuthatnak a városba.

Ezzel talán enyhülhetnek a fővárosi dugók is. Reméljük, addigra Karácsonyék is rendbe hozzák a tetőt, mielőtt az új állomás elkészül.

Egyre nagyobb a közfelháborodás, a budapestiek egyre nehezebben viselik, hogy a főpolgármester csak látványberuházásokkal ígérget, de valójában nem csinál semmit. Az Örs vezér terén például babakocsival és a mozgásában korlátozottak szinte nem tudnak közlekedni.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!