Lényegesen növekedett a tanári pályára érkezők száma, amit a magyar oktatásügy legfelsőbb szinten lévő irányítói mindannyian megerősítettek. Ez az egyik legjobb hír a köznevelés összes szereplőjének, mert az iskolai tanévben a kiegyensúlyozott munka a legfontosabb, például hogy legyen mindenhol megfelelő szaktanár - mondta Horváth Péter a Magyar Nemzetnek. Ilyen szempontból – az előzőhöz hasonlóan – az idei tanév is jól kezdődött.
Ahogy a tanárok a gyakorlatban megismerték az új életpályamodell-törvényt, belátták, hogy a rémisztgetések alaptalanok, mivel az új jogviszonnyal kedvezőbb pozícióba kerültek, mintha közalkalmazotti jogviszonyban maradtak volna.
Ne tagadjuk le, hogy a januári béremelés jelentősen javította a tanárok motivációját és hozzáállását - tette hozzá.
A Nemzeti Pedagóguskar elnöke kifejtette, a tanárok körében érezhető a bizalom növekedése a 2024-es béremelés után, amihez az is hozzátesz, hogy 2025-ben folytatódik a fizetések felzárkóztatása a diplomás átlagbérhez.
A korábbi évekhez képest megnövekedett az érdeklődés a tanári pálya iránt, ami az oktatás színvonalának az emelkedéséhez is vezet. Messze nagyobb arányban jönnek a pályára azok, akik elvégzik a tanárképzőket, míg korábban közülük sokan nem pedagógusként helyezkedtek el.
Horváth arról is beszélt, hogy világossá vált, hogy az nem megoldás, ha a gyerekek az iskolában ellenőrizetlenül használhatják a telefonjukat. Azon túl kell haladni, hogy a tanár állandóan azt figyelje, vajon a tanulók előveszik-e a készüléket, ezért úgy gondolom, valamilyen központi intézkedésnek helye van. Másfelől kétségtelen, hogy a mobiltelefonok sokat tudnak segíteni a tanításban, hiszen a tankönyvek egy része okostankönyv, de vannak QR-kóddal ellátott tankönyvek, amelyekben egészen magas színvonalú kutatási anyagok is találhatók.
Szerinte helyes az a szabályozás, hogy az okoskészülékek korlátozottan használhatók, de pontosítani szükséges a tárolásuk megoldását, vagy hogy mi történjen, ha az eszköz mégis eltűnik.
A fenntartók próbálják segíteni az intézményeket abban, hogy megtalálják az optimális megoldást a szabályozás életszerű végrehajtására. Azzal értek egyet, amit Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke is mondott: ahol még nincsen, ott olyan tárolóeszközöket kell beszerezni, ahová a diákok elteszik a telefont, és ha a tanártól engedélyt kapnak rá, akkor elő tudják venni - mondta Horváth Péter.