A D.A.S. JogSzerviz szakértője szerint bár a törvény nem szól arról, hogyan lehet díjmentessé tenni egy közszolgáltatást, az általános jogi gyakorlat szerint természetesen erre lehetőség van. Ha a szolgáltató nagy nyilvánosság előtt ilyen kijelentést tett, akkor a fogyasztók felé kötve van ehhez, márpedig ebben az esetben ez történt - mondta dr. Vizi András.
Ez a hivatalos bejelentés pedig nem más, minthogy a havazás miatt, illetve a Budapesten és környékén jelentősen lelassult forgalomra tekintettel Tarlós István főpolgármester engedélye alapján a Budapesti Közlekedési Központ a mai napra, január 14-én hétfőn 24 óráig ingyenes tömegközlekedést biztosít a Budapesti Közlekedési Központ teljes vonalhálózatán (Budapesten és az érintett agglomerációs busz- és hév-vonalakon).
Az intézkedésről minden jegyellenőr, metróellenőr, közterület-felügyelő kiértesítését megkezdték, és utas-tájékoztatási feladatokra irányítják át - tartalmazza még a közlemény. Dr. Vizi András szerint a hivatalos tájékoztatás szerint az ingyenes napról az ellenőröket és a többi dolgozót is tájékoztatták, ám több jelzés érkezett a D.A.S. JogSzerviz ügyfeleitől arról, hogy az ellenőrök mindezek ellenére büntettek.
Ezért, ha valaki bírságot kapott a mai napon, tegyen panaszt a BKK ügyfélszolgálatánál, elvileg ennyi elég is a bírságok visszavonásához. Ha ez nem elég, akkor jogi úton, akár bíróság előtt is minden bizonnyal sikeresen vitathatóak a bírságok.
A BKK üzletszabályzata alapján januártól tizenhatezer pótdíjat köteles fizetni az, aki jegy nélkül, érvénytelen jeggyel, bérlettel, utazási igazolvánnyal kísérli meg az utazást, illetve valamilyen kedvezményt jogosulatlanul vesz igénybe. Mindazoknak, akik a BKK által megrendelt személyszállítási közszolgáltatások bármelyikét igénybe kívánják venni, - ha a díjszabás másként nem rendelkezik - felszállás előtt rendelkezniük kell érvényesíthető és az adott járatra felhasználható jeggyel, érvényes bérlettel, utazási igazolvánnyal, illetve a díjmentességet igazoló okmánnyal.